Philips en Honeywell groenste merken installatiesector
Voor de Duurzaamheid & Energie Monitor 2012 heeft BouwKennis onderzoek gedaan naar de meest duurzame merken uit de bouw- en installatiesector. Onder E-installateurs is Philips hierbij als winnaar uit de bus gekomen. Honeywell trekt in de werktuigbouwkundige installatiesector aan het langste eind.
Een conclusie uit het onderzoek zou kunnen zijn dat de fabrikant van de 'toekomst' serieus werk moet maken van duurzaamheid om de klant van morgen aan zich te blijven binden. Steeds meer particulieren en bedrijven vinden duurzame producten en diensten namelijk belangrijk. Een duurzaam imago helpt bedrijven hierbij om de concurrentie voor te blijven.
Imago-onderzoek
Om te achterhalen welke bedrijven het meest duurzame imago hebben, is dit voor een groot aantal merken binnen de installatie- en bouwsector in kaart gebracht. Aan dit onderzoek deden zo’n 600 marktpartijen mee, die voor de voor hun relevante categorieën een aantal merken voorgelegd kregen waarbij zij konden aangeven in hoeverre duurzaamheid op deze merken van toepassing is.
Philips en Honeywell groenste installatiemerken
Binnen de E-installatiesector heeft Philips het meest duurzame imago, op enige afstand gevolgd door Siemens en Hager. De top vijf van merken met het meest duurzame imago in de E-installatie wordt gecompleteerd door Van Lien en Eaton. In de W-installatiesector komt Honeywell op de eerste plaats. Nefit en Remeha volgen deze fabrikant echter op de voet. Daarnaast horen ook Siemens en Carrier Holland Heating volgens W-installateurs thuis in de top vijf van meest duurzame merken.
BouwKennis Duurzaamheid & Energie Monitor 2012
Duurzaamheid is niet langer meer alleen een trend maar steeds vaker een licence to deliver: een eis van de markt om te mogen leveren. Wat betekent dit concreet voor uw onderneming? Wat vinden uw afnemers duurzaam? En hoe benut u deze kansen?
Gedetailleerd en volledig beeld
De BouwKennis Duurzaamheid & Energie Monitor 2012 schetst een gedetailleerd en volledig beeld van de rol van duurzaamheid in de bouw, nu en in de toekomst. Dit rapport vertelt onder andere welke merken volgens de markt het meest duurzaam zijn, hoe verschillende marktpartijen staan tegenover duurzaamheid en energie en wat hiervoor de belangrijkste redenen zijn. Daarnaast is er aandacht voor de meest kansrijke duurzame toepassingen, het duurzaamheidsgedrag van de belangrijkste marktpartijen en hoe zij zich bewegen en oriënteren rondom duurzame toepassingen.