Finalisten C2C Product Innovation Challenge bekendgemaakt
- Cradle 2 Cradle
- Artikel
De producten van tien verschillende organisaties zijn geselecteerd voor de finale van de Cradle to Cradle Product Innovation Challenge. Uit deze groep met finalisten worden drie winnaars gekozen, die een geldprijs van $ 250.000 zullen delen. Sponsors van de Innovation Challenge zijn de Schmidt Family Foundation en de Postcode Loterij.
Abonneer je op ons Youtube-kanaal:
In november 2012 werd de eerste Cradle to Cradle Product Innovation Challenge gestart, door het Cradle to Cradle Products Innovation Institute en Make It Right. In juni 2012 stonden honderd producten geregistreerd in de Challenge. Het winnende product moet een veilig, gezond, betaalbaar en effectief product zijn. Tevens moet het een product zijn waarvan de kringloop gesloten is.
Respons
Bridgett Luther, president van het Innovation Institute vertelt: “We zijn erg tevreden met de respons op de Challenge en de kwaliteit van de inzendingen.” De inzendingen van de finalisten variëren; van isolatie tot gevels en speciale verf. De geselecteerde finalisten zijn:
- Ecovative – Mushroom Insulation
- Bellwether Materials – Softbatts Sheep’s Wool Insulation
- ROMA – Domus Mineral Paints
- StormWall Industries – StormWall panels
- GR GreenBuilding Products – GR Green Roofing and Siding
- bioMASON – Biobrick
- Ecococon – Straw Panels
- HaploBuilt – HaploBlocks
- ECOR – Universal Construction Panels
- Dutch Design Initiative – Reinforced Wood Wool Cement Board
Meer informative over de finalisten is te vinden op de website van Cradle to Cradle certified.
Film: Cradle to Cradle Innovation Institute uitgelegd