Duurzame Imagoscan

Duurzame Imagoscan

Vanaf vandaag is de Duurzame Imagoscan op de markt: een dienst die het (toekomstig) MVO-beleid van een organisatie koppelt aan identiteit en communicatie. De scan, een initiatief van Imago Bouwers, is bedoeld voor MKB-bedrijven die zich op het gebied van duurzaamheid willen onderscheiden, maar het lastig vinden om zich hiermee te profileren.

Uit het onderzoek voor Bedrijf en beleid van EIM − ‘Meer steun gewenst voor duurzame innovaties’ van 7 december 2011 − blijkt dat MKB-bedrijven steeds meer de noodzaak om te verduurzamen zien maar moeite hebben om zich naar de buitenwacht toe te profileren. Voor deze bedrijven is de Duurzame Imagoscan ontwikkeld. De scan kijkt naar de drie pijlers identiteit, (toekomstig) MVO-beleid en communicatie van een organisatie en geeft advies over de te nemen vervolgstappen.

De Duurzame Imagoscan versterkt niet alleen het inzicht in het merk, maar verbetert ook de zichtbaarheid van de MVO-inspanningen. Daarnaast toont de scan de kansen in de communicatie, vertelt Imago Bouwers-directeur Gerard Vos. "Bedrijven krijgen een nieuw inzicht in het bedrijfsprofiel en creëren hierdoor een voorsprong ten opzichte van de concurrent."

Bundeling van krachten
In de scan werkt Imago Bouwers samen met de gerenommeerde bureaus: Business Openers en Triple Square. Strategisch marketingadviesbureau Business Openers richt zich op de merkpositionering van de organisatie. Adviesorganisatie Triple Square helpt organisaties om MVO-beleid te implementeren en aan te scherpen. Het is volgens Imago Bouwers voor het eerst dat er een dergelijke totaaloplossing voor het MKB wordt aangeboden.

Door een bundeling van krachten is een sterk product ontstaan, meent Vos. "Het mooie aan deze scan is dat het in kaart brengt waar de kracht van een organisatie zit. Klanten willen van een bedrijf transparantie en een heldere visie. En dat maken wij met deze scan inzichtelijk. Daarnaast onderschatten veel bedrijven nog steeds de kracht van Social Media of weten deze niet goed te benutten. Met de Duurzame Imagoscan worden alle communicatie-uitingen onder de loep genomen."

Overigens is de duurzame Imagoscan nog maar een begin, vertelt Vos. "Congruentie is het sleutelwoord van deze scan. Met een duurzaam bedrijf als doel dienen alle interne overtuigingen, strategieën en gedragingen volledig met elkaar in overeenstemming zijn, en daar helpen wij bedrijven graag mee verder."

Over Imago Bouwers
Imago Bouwers is een communicatie adviesbureau voor het MKB. Het bureau is opgericht door Gerard Vos, voormalig hoofdredacteur van Duurzaam Gebouwd.

Het is de missie van Imago Bouwers om de transitie naar een duurzame wereld te versnellen en organisaties bij te staan in de te maken duurzaamheidslag.

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c225
Wie is jouw favoriet voor de ABN AMRO Duurzame 50 2024?

Wie is jouw favoriet voor de ABN AMRO Duurzame ...

Het is zover! Vanaf nu kun je je favoriet nomineren voor de ABN AMRO Duurzame 50 2024. Wie maakt er volgens jou de meeste impact bij de verduurzaming van de gebouwde ...

Lees verder

c21 c225 c286
Kennisdelen over netcongestie en duurzame sportcomplexen

Kennisdelen over netcongestie en duurzame sportcomplexen

In de drie meest recente Duurzaam Gebouwd Talks deelden we kennis over het verduurzamen en doorbouwen binnen de kaders van netcongestie en het verduurzamen van ...

Lees verder

c21 c225 c260
Bewustwording en beleidsinterventies nodig voor groei carbon credits

Bewustwording en beleidsinterventies nodig voor ...

Het marktpotentieel van carbon credits werd in kaart gebracht door het marktonderzoek ‘Nederlandse Carbon Credits’. Uit het onderzoek blijkt onder andere ...

Lees verder

c21 c134 c160 c225 c278 c299
Dit is de waarde van gezonde gebiedsontwikkelingen

Dit is de waarde van gezonde gebiedsontwikkelingen

Om natuurinclusieve en gezonde gebieden en gebouwen werkelijkheid te maken, is het essentieel om inzicht te krijgen in de waarde van dergelijke gebieden. Waar de ...

Lees verder

c21 c162 c225 c260
WeGrow Congres op 9 september 2024
sep09

WeGrow Congres op 9 september 2024

'De kracht van een transformatie'. Dat is het thema van het WeGrow Congres 2024. Op 9 september komen bestuurders en boeren en bouwers uit de bouw- en landbouwsector ...

Lees verder

c21 c41 c225 c237
Primeur: Rapport 'Op weg naar CO2-neutraal'

Primeur: Rapport 'Op weg naar CO2-neutraal'

Tijdens de Klimaattop GO 2024, de tweedaagse conferentie waarin publieke en private partijen bij elkaar komen, geeft een jaarlijks rapport duidelijkheid over de ...

Lees verder

c21 c225 c260
Eerste gevalideerde hennepteelt isolatieproject in Nederland

Eerste gevalideerde hennepteelt isolatieproject ...

Het eerste gevalideerde renovatieproject met isolatiemateriaal van hennepteelt is een feit. Het eerste Nederlandse hennep koolstofcertificatenproject toont de impact ...

Lees verder

c21 c41 c184 c225 c243
De impact van sportcomplexen verduurzamen

De impact van sportcomplexen verduurzamen

Wat is de impact van een verduurzaming van sportcomplexen? Ook dit vastgoed gaat stap voor stap van het aardgas af. Wat levert dit op en wat zijn op dit moment ...

Lees verder

c21 c225
Twaalfde editie ABN AMRO Duurzame 50 tijdens Klimaattop GO 2024

Twaalfde editie ABN AMRO Duurzame 50 tijdens ...

De twaalfde editie van de ABN AMRO Duurzame 50 komt eraan. De prestigieuze award, die de meest duurzame professional beloont voor tomeloze inzet, wordt tijdens ...

Lees verder

c21 c225 c260
Zo werkt biobased ontwerpen en bouwen

Zo werkt biobased ontwerpen en bouwen

Biobased ontwerpen en bouwen in de praktijk: hoe werkt dat? Kennismaken met de nieuwste biobased bouwmaterialen en de producenten erachter doe je op de Biobased ...

Lees verder

c21 c225
Renoveren naar een gezonde standaard

Renoveren naar een gezonde standaard

De handen zijn uit de mouwen: het e-zine 'Renoveren naar een gezonde standaard' illustreert dat de bouw- en vastgoedsector zich niet laat tegenhouden door vertragende ...

Lees verder

c21 c41 c185 c225 c237 c243
Inzicht in toekomstwaarde van gebiedsontwikkelingen met GPR Gebied

Inzicht in toekomstwaarde van gebiedsontwikkelingen ...

De introductie van GPR Gebied komt als geroepen: er moet veel én snel gebouwd worden, met hoge kwaliteit en een flinke wensenlijst op het gebied van duurzaamheid. ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up