Vacature: Marketing- en communicatie specialist

Vacature: Marketing- en communicatie specialist

Kom jij ons op de multidisciplinaire Marketing & Communicatie afdeling versterken? Dan kom je te werken in een jong dynamisch team bestaande uit een Multimedia vormgeefster, 2 Campagne managers, 1 Online marketeer, 1 Front- end backend developer en 1 Communicatie medewerker. 

Samen met je collega’s ben je medeverantwoordelijk voor het vormgeven en uitwerken van het marketingcommunicatie beleid van alle merken waar DGB B.V. verantwoordelijk voor is: Duurzaam Gebouwd, Building Holland, Happy Building Index en Green BuildInvest Initiative. Je takenpakket is breed waarbij je zelfstandig markt- en doelgroep analyses doet en marketing actieplannen opstelt. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van landelijke mediaplannen t.b.v. versterking naamsbekendheid en positionering van de diverse merken. Tevens ben je sterk in het bedenken van originele concepten en campagnes voor leadgeneratie op B2B niveau.

Wat ga je bij ons doen?

Het opstellen van zowel corporate als merkgerichte marketing- en communicatiestrategieën op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Daarnaast zul je deze samen met het team doorvertalen naar marketing actieplannen en projectmatig bedenken en uitvoeren van doelgroepgerichte commerciële marketingacties, ter versterking van de merkpositie. Samen met het team zal je concepten ontwikkelen en een creatieve vertaling naar communicatiemiddelen bedenken. Hierin ben jij verantwoordelijk voor het
schrijven van teksten voor mailings, advertenties, brochure materiaal, persberichten etc.

Je werkt nauw samenwerken met het multidisciplinaire team, de redactie en de afdelingen events en sales. Daarnaast zal je zelfstandig content strategieën opzetten en uitvoeren, B2B gericht voor op de website, in nieuwsbrieven en social media. Het doen van onderzoek naar de behoeften van onze doelgroepen en hierop anticiperen is nodig om deze strategieën te laten slagen. Je beschikt als marketing- en communicatie specialist over een goed netwerk binnen de media. Contact met journalisten en andere media, persberichten schrijven en onze verschillende merken effectief onder de aandacht krijgen moet voor jou geen enkel probleem zijn.

 Wie zoeken wij?

Onze selectiecriteria zijn:

  • Een relevante HBO/universitaire opleiding;
  • Minstens 3 jaar brede marketingcommunicatie ervaring, opgedaan aan bureauzijde of in een B2B-omgeving in de bouw- en vastgoedsector;
  • Passie voor marketing- en communicatie strategieën en parate kennis van de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied;
  • Ervaring met het schrijven van doelgroepgerichte teksten.
  • Zelfstartend vermogen en pro-actief;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Echte doorzetter die het eindresultaat goed in het vizier houdt
  • Enthousiast en positief ingesteld met een probleemoplossend vermogen
  • Een teamspeler met een commerciële inslag en hands-on mentaliteit
  • Professioneel, accuraat en goede communicatieve eigenschappen
  • Stressbestendig: Prioriteiten kunnen stellen, voortgang bewaken en benodigde acties plannen en organiseren.
  • Een deel van de werkzaamheden richt zich op onze social media kanalen en parate kennis daarvan is vereist.

Wat bieden wij?

  • Een marktconform salaris.
  • Een goede werksfeer met enthousiaste, professionele collega’s.
  • 25 vakantiedagen.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Pensioenregeling.
  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt.
  • Bonusregeling.
  • Laptop.
  • Mobiele telefoon.
  • Een fijne groene werkplek aan de rand van de Posbank.

Duurzaam Gebouwd is een dynamische en groeiende organisatie, waar een informele werksfeer heerst. Je wordt opgenomen in een enthousiast team waarbinnen je voldoende ruimte krijgt om je vaardigheden optimaal aan te wenden. Wij geven je veel verantwoordelijkheden. Je wordt gestimuleerd om eigen initiatief te tonen en een maximale bijdrage te leveren aan de inhoudelijke doelstellingen van Duurzaam Gebouwd en ons merk Building Holland, waar nog tal van veelbelovende projecten te verwachten zijn. Hierin kun jij het verschil maken.

Kijk voor meer informatie op DuurzaamGebouwd.nl/Marketing-en-communicatie-specialist.

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c185 c225 c243
Deze woningcorporatie zet duurzame en circulaire stappen

Deze woningcorporatie zet duurzame en circulaire ...

Bij de verduurzaming van de woningvoorraad was Lefier betrokken bij het landelijke initiatief Stroomversnelling, waarin ze gold als een van de koplopers. Op het ...

Lees verder

c21 c225 c265 c302
Webinar: Hoe AI kan helpen bij vastgoedverduurzaming

Webinar: Hoe AI kan helpen bij vastgoedverduurzaming

Hoe AI kan helpen bij vastgoedverduurzaming, dat ontdek je op woensdag 16 april om 11.00 uur of op dinsdag 29 april om 16.00 uur tijdens een webinar. In dit artikel ...

Lees verder

c21 c225
Subsidie voor biobased isolatie Amsterdamse monumenten

Subsidie voor biobased isolatie Amsterdamse ...

De gemeente Amsterdam heeft Europese subsidie ontvangen om met natuurlijke materialen 556 sociale huurwoningen en de Centrale Markthal te gaan isoleren.

Lees verder

c21 c225 c243 c301
'Gebrek aan nuance in berichten media over ruimte op stroomnet'

'Gebrek aan nuance in berichten media over ruimte ...

Een andere kijk op verbruiksmomenten van energie is noodzakelijk. En er is een gebrek aan nuance in berichten van media over de ruimte op het stroomnet. Dat vindt ...

Lees verder

c21 c41 c185 c225 c243
Woonbedrijf werkt in samenwerkingsverbanden aan circulariteit

Woonbedrijf werkt in samenwerkingsverbanden ...

Woonbedrijf heeft duurzaamheid sinds vijftien jaar als belangrijk onderdeel in haar strategische visie staan. Het is dan ook geen verrassing dat de Eindhovense ...

Lees verder

c21 c225
DUMAVA 2025 ook voor sportverenigingen

DUMAVA 2025 ook voor sportverenigingen

De subsidieregeling Duurzaam Maatschappelijk Vastgoed (DUMAVA) wordt in 2025 opnieuw opengesteld, met een totaal subsidiebudget van € 405 miljoen ...

Lees verder

c21 c225 c302
Dit betekent het inperken van CSRD voor je duurzaamheidsrapportage

Dit betekent het inperken van CSRD voor je duurzaamheidsrapportage

De recente aanpassing van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) door het Omnibus-voorstel van de Europese Commissie schudde het duurzaamheidslandschap ...

Lees verder

c21 c40 c185 c225
Financiële incentieven voor circulair bouwen

Financiële incentieven voor circulair bouwen

Overheden die samen met het bedrijfsleven meetbaar circulair bouwen. Is dat een vergezicht of is dit al werkelijkheid? Tijd om de status quo op te maken.

Lees verder

c21 c41 c185 c225
Oproep: schaal de circulaire economie op 

Oproep: schaal de circulaire economie op 

Grote Nederlandse bedrijven luiden de noodklok en eisen dat het kabinet-Schoof direct actie onderneemt om de circulaire economie in Nederland te versnellen. De ...

Lees verder

c21 c225 c301
Whitepaper met oplossingen voor netcongestie

Whitepaper met oplossingen voor netcongestie

De whitepaper ‘Watt nu?’ helpt je je kennis op te vijzelen over netcongestie en mogelijke oplossingen. Het volraken van het elektriciteitsnet hoeft ...

Lees verder

c21 c225 c265 c301
Beter benutten van het elektriciteitsnet om netkosten te drukken

Beter benutten van het elektriciteitsnet om ...

De investeringskosten tot 2040 kunnen met 30 miljard euro worden verlaagd. Dat vindt de Nederlandse Vereniging Duurzame Energie (NVDE). Zoals het er nu voor staat, ...

Lees verder

c21 c225 c243
Toekomstbestendig wonen: nieuw Deltaplan?

Toekomstbestendig wonen: nieuw Deltaplan?

De klok tikt richting 2050, en de uitdaging is gigantisch: de bestaande bouw moet in hoog tempo verduurzamen, om Nederland klimaatneutraal te maken. Het is een ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up