Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012 bekend

Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012 bekend

De drie genomineerden voor de Bouwkennis Marketing Jaarprijs zijn bekend. Goede voorbeelden van marketing voor duurzame producten.

Dit jaar kwamen ASSA ABLOY Nederland B.V. / Nemef, Saint-Gobain Distribution the Netherlands B.V. en VELUX Nederland B.V. als finalisten uit de bus. Op 20 september wordt de winnaar tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in Spant! in Bussum bekendgemaakt.

Tijdens de Jaarbijeenkomst wordt traditiegetrouw de BouwKennis Marketing Jaarprijs uitgereikt. Dé jaarlijkse vakprijs voor marketinginitiatieven in de bouw. Ook dit jaar hebben veel bedrijven vanuit de gehele kolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel ‘meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’.
Uiteindelijk mochten de tien beste concepten zich vrijdag 22 juni bewijzen voor een vakjury. Belangrijke criteria waarop de jury de concepten beoordeelde waren: de marketingstrategie, de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie/positionering van het concept, de communicatieve uitrol hiervan, het onderscheidend vermogen en de gestelde doelen en gerealiseerde resultaten.

De drie genomineerde initiatieven bieden ieder op eigen wijze een origineel en sterk marketingconcept. Onderstaand, in willekeurige volgorde, een omschrijving van de drie concepten.

Saint-Gobain Distribution the Netherlands – Greenworks
Greenworks is de verzamelnaam voor duurzame bouwoplossingen binnen Saint-Gobain Distribution the Netherlands. Binnen zowel de bouwmaterialenhandel Raab Karcher en Van Keulen als sanitairgroothandel Galvano wordt Greenworks gevoerd. Binnen de Bouwmaterialenhandel omvat Greenworks alle geselecteerde duurzame producten uit het bestaande assortiment. Met dit concept biedt Saint-Gobain Distribution the Netherlands haar klantgroepen, middels labeling, inzicht in de duurzaamheidaspecten van haar producten zodat deze op gemakkelijke wijze toegepast kunnen worden bij de duurzame(re) invulling van bouwprojecten. De producten worden op 10 producteigenschappen getoetst en middels de Greenworksscore worden de duurzaamheidkenmerken van het betreffende product kenbaar gemaakt. Naast de duurzaamheidkenmerken van een product geeft Greenworks ook direct de invloed van het betreffende product weer op rekeninstrumenten als GPR Gebouw, Greencalc en BREEAM NL. Op het gebied van sanitair zijn van alle producten de duurzame kenmerken benoemd tijdens het gebruik van deze producten. Dit alles is onder andere op toegankelijke en overzichtelijke wijze beschikbaar via een speciale tool op de website. Greenworks is ontstaan door intensief contact met diverse overheden, diverse rekeninstrumenten en leveranciers. Promotie en interne opleidingen hebben geleid tot een succesvol resultaat en de focus van diverse overheden en brancheorganisaties op Greenworks. www.raabkarchergreenworks.nl, www.galvano.nl, www.van-keulen.nl Persbericht

VELUX Nederland B.V. - VELUX Club & VELUX Montagepartners
De VELUX Groep wil graag meer zijn dan alleen een fabrikant c.q. leverancier van producten. Ze wil ook partner zijn en haar afnemers ondersteunen. Met de VELUX CLUB helpt VELUX Nederland haar leden, de aannemer en ZZP’er, bij de dagelijkse uitvoering van hun werkzaamheden met behulp van training, advies op maat, documentatie, bestekservices en detailtekeningen. CLUBleden beschikken als eerste over nieuwe informatie en profiteren van de kennis en ervaring van de medewerkers van VELUX en de andere leden. Hiermee creëert VELUX loyaliteit onder afnemers terwijl ze haar concurrentiepositie versterkt. Daarnaast biedt het online VELUX Montagepartnersysteem de consument en de verwerker een platform om met elkaar in contact te treden. De montagepartners zijn kleine aannemers en klusbedrijven die ieder jaar 1 of meerdere keren door VELUX getraind worden, aangesloten zijn bij een geschillencommissie en werken volgens de montagevoorschriften. VELUX Nederland biedt de consument met dit platform de zekerheid van een ervaren en getrainde verwerker en de montagepartner wordt op deze wijze op regelmatige basis van werk voorzien. www.velux.nl/veluxclub of www.velux.nl/montage

ASSA ABLOY Nederland B.V. / Nemef – Radaris Evolution
Domotica (huisautomatisering) krijgt een steeds belangrijkere plaats binnen de woningbouw en zorg. ASSA ABLOY / Nemef springen hier op in met de ontwikkeling van het concept Radaris Evolution, een compleet universeel inzetbaar toegangscontrolesysteem. Hierdoor is het mogelijk om op afstand toegang te verlenen, gemakkelijker om sloten te openen en is zeker de sleutelproblematiek in de zorgsector verleden tijd. Het betreft de praktische integratie van mechanische eigenschappen in een elektronische oplossing waarbij de mechanische functionaliteit gehandhaafd blijft, echter wel met de flexibiliteit en uitbreidingsmogelijkheden die de moderne elektronica biedt. Bovendien voldoet Radaris Evolution aan de hoogst haalbare veiligheidseisen (SKG*** en Politiekeurmerk Veilig Wonen). Om tot de ontwikkeling te komen van dit nieuwe toegangscontrolesysteem heeft ASSA ABLOY de gebruiker centraal gesteld en is gedurende lange tijd met gebruikers in gesprek gegaan. Vervolgens is intern de organisatie op klantwensen afgestemd om optimale klantgerichtheid te bereiken. Radaris Evolution speelt in op de trend waarbij in de toekomst steeds meer gebruik gemaakt zal worden van elektronische oplossingen. www.radarisevolution.nl

Jurering
De drie genomineerden presenteren zich 20 september aan de bezoekers van de BouwKennis Jaarbijeenkomst in Spant! in Bussum. De uiteindelijke winnaar van de Jaarprijs wordt voor 50% bepaald door de vakjury en voor 50% door de bezoekers van de Jaarbijeenkomst. In de zevenkoppige jury van 2012 zitten achtereenvolgens:

Bernard Verburg: CEO Bouwmaat Nederland en juryvoorzitter - Michiel Damhuis: marketing manager ATAG - Paul Brouwer: director marketing western Europe GROHE - Marie-José Tijssen: manager marketinggroup Technische Unie B.V. - Peter Fraanje: directeur NVTB - Jan-Paul Schop: directeur USP Marketing Consultancy B.V. - Boudewijn Goedhart: directeur BouwKennis B.V.

 

foto: Winnaar bouwkennis Marketing Jaarprijs 2011: Haafkes Goor

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c225
Wie is jouw favoriet voor de ABN AMRO Duurzame 50 2024?

Wie is jouw favoriet voor de ABN AMRO Duurzame ...

Het is zover! Vanaf nu kun je je favoriet nomineren voor de ABN AMRO Duurzame 50 2024. Wie maakt er volgens jou de meeste impact bij de verduurzaming van de gebouwde ...

Lees verder

c21 c225 c286
Kennisdelen over netcongestie en duurzame sportcomplexen

Kennisdelen over netcongestie en duurzame sportcomplexen

In de drie meest recente Duurzaam Gebouwd Talks deelden we kennis over het verduurzamen en doorbouwen binnen de kaders van netcongestie en het verduurzamen van ...

Lees verder

c21 c225 c260
Bewustwording en beleidsinterventies nodig voor groei carbon credits

Bewustwording en beleidsinterventies nodig voor ...

Het marktpotentieel van carbon credits werd in kaart gebracht door het marktonderzoek ‘Nederlandse Carbon Credits’. Uit het onderzoek blijkt onder andere ...

Lees verder

c21 c134 c160 c225 c278 c299
Dit is de waarde van gezonde gebiedsontwikkelingen

Dit is de waarde van gezonde gebiedsontwikkelingen

Om natuurinclusieve en gezonde gebieden en gebouwen werkelijkheid te maken, is het essentieel om inzicht te krijgen in de waarde van dergelijke gebieden. Waar de ...

Lees verder

c21 c162 c225 c260
WeGrow Congres op 9 september 2024
sep09

WeGrow Congres op 9 september 2024

'De kracht van een transformatie'. Dat is het thema van het WeGrow Congres 2024. Op 9 september komen bestuurders en boeren en bouwers uit de bouw- en landbouwsector ...

Lees verder

c21 c41 c225 c237
Primeur: Rapport 'Op weg naar CO2-neutraal'

Primeur: Rapport 'Op weg naar CO2-neutraal'

Tijdens de Klimaattop GO 2024, de tweedaagse conferentie waarin publieke en private partijen bij elkaar komen, geeft een jaarlijks rapport duidelijkheid over de ...

Lees verder

c21 c225 c260
Eerste gevalideerde hennepteelt isolatieproject in Nederland

Eerste gevalideerde hennepteelt isolatieproject ...

Het eerste gevalideerde renovatieproject met isolatiemateriaal van hennepteelt is een feit. Het eerste Nederlandse hennep koolstofcertificatenproject toont de impact ...

Lees verder

c21 c41 c184 c225 c243
De impact van sportcomplexen verduurzamen

De impact van sportcomplexen verduurzamen

Wat is de impact van een verduurzaming van sportcomplexen? Ook dit vastgoed gaat stap voor stap van het aardgas af. Wat levert dit op en wat zijn op dit moment ...

Lees verder

c21 c225
Twaalfde editie ABN AMRO Duurzame 50 tijdens Klimaattop GO 2024

Twaalfde editie ABN AMRO Duurzame 50 tijdens ...

De twaalfde editie van de ABN AMRO Duurzame 50 komt eraan. De prestigieuze award, die de meest duurzame professional beloont voor tomeloze inzet, wordt tijdens ...

Lees verder

c21 c225 c260
Zo werkt biobased ontwerpen en bouwen

Zo werkt biobased ontwerpen en bouwen

Biobased ontwerpen en bouwen in de praktijk: hoe werkt dat? Kennismaken met de nieuwste biobased bouwmaterialen en de producenten erachter doe je op de Biobased ...

Lees verder

c21 c225
Renoveren naar een gezonde standaard

Renoveren naar een gezonde standaard

De handen zijn uit de mouwen: het e-zine 'Renoveren naar een gezonde standaard' illustreert dat de bouw- en vastgoedsector zich niet laat tegenhouden door vertragende ...

Lees verder

c21 c41 c185 c225 c237 c243
Inzicht in toekomstwaarde van gebiedsontwikkelingen met GPR Gebied

Inzicht in toekomstwaarde van gebiedsontwikkelingen ...

De introductie van GPR Gebied komt als geroepen: er moet veel én snel gebouwd worden, met hoge kwaliteit en een flinke wensenlijst op het gebied van duurzaamheid. ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up