Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012 bekend

Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012 bekend

De drie genomineerden voor de Bouwkennis Marketing Jaarprijs zijn bekend. Goede voorbeelden van marketing voor duurzame producten.

Dit jaar kwamen ASSA ABLOY Nederland B.V. / Nemef, Saint-Gobain Distribution the Netherlands B.V. en VELUX Nederland B.V. als finalisten uit de bus. Op 20 september wordt de winnaar tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in Spant! in Bussum bekendgemaakt.

Tijdens de Jaarbijeenkomst wordt traditiegetrouw de BouwKennis Marketing Jaarprijs uitgereikt. Dé jaarlijkse vakprijs voor marketinginitiatieven in de bouw. Ook dit jaar hebben veel bedrijven vanuit de gehele kolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel ‘meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’.
Uiteindelijk mochten de tien beste concepten zich vrijdag 22 juni bewijzen voor een vakjury. Belangrijke criteria waarop de jury de concepten beoordeelde waren: de marketingstrategie, de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie/positionering van het concept, de communicatieve uitrol hiervan, het onderscheidend vermogen en de gestelde doelen en gerealiseerde resultaten.

De drie genomineerde initiatieven bieden ieder op eigen wijze een origineel en sterk marketingconcept. Onderstaand, in willekeurige volgorde, een omschrijving van de drie concepten.

Saint-Gobain Distribution the Netherlands – Greenworks
Greenworks is de verzamelnaam voor duurzame bouwoplossingen binnen Saint-Gobain Distribution the Netherlands. Binnen zowel de bouwmaterialenhandel Raab Karcher en Van Keulen als sanitairgroothandel Galvano wordt Greenworks gevoerd. Binnen de Bouwmaterialenhandel omvat Greenworks alle geselecteerde duurzame producten uit het bestaande assortiment. Met dit concept biedt Saint-Gobain Distribution the Netherlands haar klantgroepen, middels labeling, inzicht in de duurzaamheidaspecten van haar producten zodat deze op gemakkelijke wijze toegepast kunnen worden bij de duurzame(re) invulling van bouwprojecten. De producten worden op 10 producteigenschappen getoetst en middels de Greenworksscore worden de duurzaamheidkenmerken van het betreffende product kenbaar gemaakt. Naast de duurzaamheidkenmerken van een product geeft Greenworks ook direct de invloed van het betreffende product weer op rekeninstrumenten als GPR Gebouw, Greencalc en BREEAM NL. Op het gebied van sanitair zijn van alle producten de duurzame kenmerken benoemd tijdens het gebruik van deze producten. Dit alles is onder andere op toegankelijke en overzichtelijke wijze beschikbaar via een speciale tool op de website. Greenworks is ontstaan door intensief contact met diverse overheden, diverse rekeninstrumenten en leveranciers. Promotie en interne opleidingen hebben geleid tot een succesvol resultaat en de focus van diverse overheden en brancheorganisaties op Greenworks. www.raabkarchergreenworks.nl, www.galvano.nl, www.van-keulen.nl Persbericht

VELUX Nederland B.V. - VELUX Club & VELUX Montagepartners
De VELUX Groep wil graag meer zijn dan alleen een fabrikant c.q. leverancier van producten. Ze wil ook partner zijn en haar afnemers ondersteunen. Met de VELUX CLUB helpt VELUX Nederland haar leden, de aannemer en ZZP’er, bij de dagelijkse uitvoering van hun werkzaamheden met behulp van training, advies op maat, documentatie, bestekservices en detailtekeningen. CLUBleden beschikken als eerste over nieuwe informatie en profiteren van de kennis en ervaring van de medewerkers van VELUX en de andere leden. Hiermee creëert VELUX loyaliteit onder afnemers terwijl ze haar concurrentiepositie versterkt. Daarnaast biedt het online VELUX Montagepartnersysteem de consument en de verwerker een platform om met elkaar in contact te treden. De montagepartners zijn kleine aannemers en klusbedrijven die ieder jaar 1 of meerdere keren door VELUX getraind worden, aangesloten zijn bij een geschillencommissie en werken volgens de montagevoorschriften. VELUX Nederland biedt de consument met dit platform de zekerheid van een ervaren en getrainde verwerker en de montagepartner wordt op deze wijze op regelmatige basis van werk voorzien. www.velux.nl/veluxclub of www.velux.nl/montage

ASSA ABLOY Nederland B.V. / Nemef – Radaris Evolution
Domotica (huisautomatisering) krijgt een steeds belangrijkere plaats binnen de woningbouw en zorg. ASSA ABLOY / Nemef springen hier op in met de ontwikkeling van het concept Radaris Evolution, een compleet universeel inzetbaar toegangscontrolesysteem. Hierdoor is het mogelijk om op afstand toegang te verlenen, gemakkelijker om sloten te openen en is zeker de sleutelproblematiek in de zorgsector verleden tijd. Het betreft de praktische integratie van mechanische eigenschappen in een elektronische oplossing waarbij de mechanische functionaliteit gehandhaafd blijft, echter wel met de flexibiliteit en uitbreidingsmogelijkheden die de moderne elektronica biedt. Bovendien voldoet Radaris Evolution aan de hoogst haalbare veiligheidseisen (SKG*** en Politiekeurmerk Veilig Wonen). Om tot de ontwikkeling te komen van dit nieuwe toegangscontrolesysteem heeft ASSA ABLOY de gebruiker centraal gesteld en is gedurende lange tijd met gebruikers in gesprek gegaan. Vervolgens is intern de organisatie op klantwensen afgestemd om optimale klantgerichtheid te bereiken. Radaris Evolution speelt in op de trend waarbij in de toekomst steeds meer gebruik gemaakt zal worden van elektronische oplossingen. www.radarisevolution.nl

Jurering
De drie genomineerden presenteren zich 20 september aan de bezoekers van de BouwKennis Jaarbijeenkomst in Spant! in Bussum. De uiteindelijke winnaar van de Jaarprijs wordt voor 50% bepaald door de vakjury en voor 50% door de bezoekers van de Jaarbijeenkomst. In de zevenkoppige jury van 2012 zitten achtereenvolgens:

Bernard Verburg: CEO Bouwmaat Nederland en juryvoorzitter - Michiel Damhuis: marketing manager ATAG - Paul Brouwer: director marketing western Europe GROHE - Marie-José Tijssen: manager marketinggroup Technische Unie B.V. - Peter Fraanje: directeur NVTB - Jan-Paul Schop: directeur USP Marketing Consultancy B.V. - Boudewijn Goedhart: directeur BouwKennis B.V.

 

foto: Winnaar bouwkennis Marketing Jaarprijs 2011: Haafkes Goor

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c225
Ondertekening Green Deal voor duurzamere gezondheidssector

Ondertekening Green Deal voor duurzamere gezondheidssector

Om bij te dragen aan duurzamere en groenere gezondheidssector ondertekende Boehringer Ingelheim Nederland de Green Deal 3.0 Duurzame Zorg. De deal richt zich op ...

Lees verder

c21 c225
Onderzoek vergelijkt TCO van kozijnen

Onderzoek vergelijkt TCO van kozijnen

Onafhankelijk onderzoek van IGG Bouweconomie, gevalideerd door Ingenii Bouwinnovatie, geeft duidelijkheid over welk type kozijnen over een langere periode de voordeligste ...

Lees verder

c21 c185 c225
Financiële incentives voor circulair bouwen

Financiële incentives voor circulair bouwen

Op 13 februari 2025 ontdek je de financiële incentives achter circulair bouwen en leer je over de financiële restwaarde, aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden. ...

Lees verder

c21 c40 c225 c243
Tweedaagse masterclass geeft praktische handvaten voor verduurzamingstransitie

Tweedaagse masterclass geeft praktische handvaten ...

De tweedaagse masterclass ‘Verduurzaming & Transities Woningmarkt’ van Universiteit van Amsterdam (UvA) en Duurzaam Gebouwd geeft inzicht in de ...

Lees verder

c21 c225
Monumentale greswarenfabriek in Reuver

Monumentale greswarenfabriek in Reuver

Het begon allemaal met de droom om van een oude, vervallen en leegstaande fabriek een bruisend, innovatief onderwijscentrum te maken. Stichting Onderwijs Midden-Limburg ...

Lees verder

c21 c41 c225
Rapport legt belangrijkste kansen en knelpunten bloot

Rapport legt belangrijkste kansen en knelpunten ...

Het rapport Op weg naar CO2-neutraal is te downloaden en ligt op de mat. De publicatie benadrukt de urgentie van samenwerking tussen publieke en private partijen ...

Lees verder

c21 c225
Terugblikken naar de Klimaattop GO 2024

Terugblikken naar de Klimaattop GO 2024

Op de terugblikpagina van de Klimaattop GO 2024 vind je onder andere de download van het rapport ‘Op weg naar CO2-neutraal’ en verslagen van verschillende ...

Lees verder

c21 c40 c225
De best gelezen artikelen van 2024

De best gelezen artikelen van 2024

Benieuwd naar de artikelen die je dit jaar niet mocht missen? We stellen een top 5 voor je samen van de meest gelezen artikelen van 2024.

Lees verder

c21 c41 c225
Onderzoek kwantificeert voordelen van warmteopslag  

Onderzoek kwantificeert voordelen van warmteopslag ...

Onderzoek van Invest-NL en Energy Storage NL toont aan dat warmteopslag de kosten van geleverde warmte van € 0,70 tot € 3,20 per gigajoule verlaagt. Daarnaast ...

Lees verder

c21 c225 c237 c265
CO2-uitstoot reduceren met duurzame kozijnen

CO2-uitstoot reduceren met duurzame kozijnen

Duurzame kozijnen van fossielvrij PVC kunnen CO2 reduceren, volgens EU-normen vastgelegd en bewezen. In dit artikel lees je meer over het succesvol behalen van ...

Lees verder

c21 c225
Aftermovie Klimaattop GO 2024: Afspraken en deals maken

Aftermovie Klimaattop GO 2024: Afspraken en ...

De aftermovie van de Klimaattop GO 2024 laat je verschillende hoogtepunten zien van de tweedaagse conferentie. Bekijk de aftermovie in dit artikel.

Lees verder

c21 c225
State of the art fabriek voor grootschalige industriële projecten

State of the art fabriek voor grootschalige ...

Een volgende stap naar efficiënter en duurzamere productie. Dat wordt mogelijk door een overeenkomst tussen VBI en GOLDBECK Nederland, voor de bouw van de ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up