Drijvende stad
Hoe schrijnend het thema ook, deze drijvende stad voor ecologische vluchtelingen ziet er prachtig uit.
De ontwerpen zijn van het Belgische architectenbureau Vincent Callebaut Architectures. Het project heet Lilypad, a floating ecopolis for climate refugees.
De verhoging van de zeespiegel met 1 meter als gevolg van klimatologische veranderingen heeft catastrofale gevolgen voor meer dan 50 miljoen inwoners in ontwikkelingslanden en wanneer de zeespiegel 2 meter stijgt, stijgt het aantal 'ecologische vluchtelingen' naar 250 miljoen.
Het project Lilypad anticipeert juist op van de stijging van de zeespiegel doordat de autonome steden die plaats moeten bieden aan 50.000 inwoners drijven op de zee.
Met dank aan: VIBE, Visual Brand Experience.
Gerelateerde artikelen, events & downloads
Reacties
fantastisch om onder de zeepiegel te kunnen werken in een kantoor met allerlei echte vissen om je heen ... vooral creatieve uit he raamkijkers zullen hier baat bij hebben en hun ontwerpen dienen de mensheid en dus de wereld ... energie (is nou eenmaal dynamisch van karakter)
Leuk gemaakt voordat bedrijf, hoeveel gaat het voor die arme sloebers kosten?
hoi wil me inzetten om dit tot stand te brengen wat kan ik doen?
@deetje, get the kruiwagen en schoffelen maar :)
los van drijfveren, lijkt het de enige mogelijkheid, een deel van toename van de bevolkingsaanwas en de dreiging van de zeespiegelsteiging op te vangen. maar pas op voor termen als ecologische vluchtelingen. Of anders belastingparadijs vluchtelingen. Problemen aangroei van zeeorganisme, of de afscherming moet plaatsvinden doormiddel van zeewiekweekbos. grootste technische plus is. de windenergie dmv een hoogbouw in de vorm van een nelsonkap of een omgekeerd werkemde " dyson"ventilator. Ik heb nu de uitzicht op 37 windturbines, die draaien om een of andere stupide reden rechtsom en linksom draaien die ruim 5% efficienter. In kinderdijk wisten zij dat al. Waarom draaien we onze baantjes linksom. Succes we hebben moed een zekere anarchie nodig, en vooral eenvestiging buiten de territoriale wateren nodig. De eerste tekeningen waren van Robert en Rudolf Das.