Volledige funding rond voor duurzaam communicatiebureau
GreenGraffiti heeft gisteren als eerste onderneming het totaalbedrag binnengehaald op het crowdfunding platform Seeds.nl. Binnen exact twee maanden en de helft van de beschikbare tijd hebben investeerders gezorgd voor 100 % funding van het totaalbedrag van 30.000 euro voor het duurzame communicatiebureau.
GreenGraffiti realiseert effectieve communicatie op een duurzame manier, gebruik makend van onder andere water. Voor elke liter water doneert GreenGraffiti een bedrag aan GreenAdsBlue. Deze stichting investeert dit geld vervolgens in waterprojecten in ontwikkelingslanden. De investeringen die zijn binnen gehaald via Seeds zullen worden gebruikt voor versterking van het team, waardoor GreenGraffiti in staat is om de kansen in de markt nog beter op te volgen.
Crowdfunding werkt
Joost Niepoth, mede oprichter van GreenGraffiti is blij verrast dat hij als eerste partij uit de bus komt. “We zijn de enige Business-to-Business onderneming op Seeds.nl waardoor investeerders geen product of dienst ontvangen, zoals bij de andere deelnemers wel het geval is. Dat we desondanks zo snel vertrouwen ontvangen in de groei van onze organisatie stemt ons zeer positief.”
Het crowdfunding platform Seeds is een innovatiedochter van ABN AMRO; de eerste bank ter wereld die een crowdfunding platform lanceerde. De investeerders van GreenGraffiti leveren een bijdrage aan een belangrijk maatschappelijk doel.
“Het snelle succes van de funding van de eerste ondernemer op Seeds.nl bewijst dat crowdfunding werkt”, zegt Arthur van de Graaf, CEO van Seeds. “Crowdfunding past bij de traditionele rol van een bank om mensen met geld te verbinden aan mensen die geld nodig hebben. Dat we dit kunnen doen voor ondernemingen met belangrijke maatschappelijke doelen biedt de toegevoegde waarde die in deze tijd het verschil maakt.”
Over GreenGraffiti®
GreenGraffiti® is een duurzaam alternatief voor traditionele vormen van (buiten)reclame. GreenGraffiti® realiseert creatieve en effectieve communicatie met behulp van o.a. reverse & kalk graffiti, zand & sneeuw stempels en oplossingen op basis van mos en bloemen.
Bij GreenGraffiti® is duurzaamheid geen mooie marketing-praat. Zij overcompenseren het CO2-gebruik en compenseren ook, als een van de eerste bedrijven ter wereld, haar watergebruik. Want voor elke liter water die GreenGraffiti® gebruikt doneren zij een bedrag aan de stichting GreenAdsBlue, die dit geld vervolgens investeert in waterprojecten in ontwikkelingslanden. Daarnaast doneert GreenGraffiti® communicatieprojecten aan o.a. scholen en charitatieve instellingen.
GreenGraffiti® is opgericht in 2008 en bestaat uit acht medewerkers op het hoofdkantoor in Amsterdam. Verder heeft GreenGraffiti® een partnernetwerk en levert zij haar services in twaalf andere landen.
Over Seeds
Seeds is een online platform dat (maatschappelijk) betrokken investeerders en ondernemers de mogelijkheid biedt elkaar online te treffen. Seeds presenteert ondernemers aan potentiële investeerders en faciliteert de financiële en contractuele totstandkoming van de overeenkomst tussen de ondernemer en de investeerder. Alleen ondernemingen die een positieve maatschappelijke impact op cultureel, sociaal, educatief of ecologisch gebied beogen, krijgen de mogelijkheid om zichzelf te presenteren. Op deze wijze wil Seeds ‘social impact investment’ stimuleren.
Een investeerder kan vanaf EUR 50 rechtstreeks online investeren in ondernemingen naar keuze. Bij succes van de onderneming kan de investeerder door zijn/haar investering recht hebben op financieel rendement, maar ook op business updates en extra producten en diensten. Startende ondernemers vinden op hun beurt een nieuwe manier om geld aan te trekken, namelijk via een grote groep betrokken online investeerders. Een groep die niet alleen geld bijeenbrengt, maar als zij dit willen ook kennis, ideeën en een netwerk. Seeds.nl begint met een onderzoeksproject van vier maanden. Na het onderzoeksproject wordt bekeken of Seeds een vervolg krijgt.