Award uitgereikt voor goed opdrachtgeverschap
Op 19 oktober zijn tijdens de Award Show, onderdeel van de Dutch Design Week, de winnaars bekendgemaakt van de Dutch Design Awards. Een van de prijzen die werd uitgereikt was ‘Beste Opdrachtgever’. Deze prijs beloont goed opdrachtgeverschap, waarbij de waarde en duurzaamheid van de relatie tussen de ontwerper en het bedrijfsleven voorop.
Abonneer je op ons Youtube-kanaal:
Heijmans ging aan de haal met deze prijs en gooide hoge ogen bij de jury met het project Nationaal Militair Museum in Soesterberg. Dit project laat volgens Heijmans zien hoe het bijeenbrengen van de juiste partners de basis legt voor een hoogwaardig project, waarin het beste uit design en technologie samenkomt en elkaar versterkt.
Uit de inzendingen wees een onafhankelijke commissie – bestaande uit Antoine Achten (De Kemp Rdam), Pieter Aarts (Tam Tam), Rita van Hattum (BNO) en Renee Wever (TU Delft) drie kandidaten aan. De commissie keek onder andere naar de manier van selecteren en briefen van een geschikt bureau, bieden van ruimte voor creativiteit en het borgen van de resultaten in de organisatie.
Toekomstvisie
De keuze voor Heijmans werd als volgt onderbouwd: “Heijmans toont een duidelijke toekomstvisie en betrekt experts uit diverse (ontwerp) disciplines al vroeg in het vernieuwings- en ontwikkelingsproces van projecten. In het bijzonder verdient de innoverende aanpak in de bouwsector meer aandacht”.
Nationaal Militair Museum
Het Nationaal Militair Museum (NMM) is een nieuw museum waarin een defensiebreed thematisch verhaal wordt gepresenteerd. De collecties van het Militaire Luchtvaart Museum (voorheen in Soesterberg) en het Legermuseum (voorheen in Delft) worden hier tentoongesteld. Het museum wordt gebouwd door Heijmans op de voormalige vliegbasis in Soesterberg en opent de deuren in het najaar van 2014.
Film: hoogste punt Nationaal Militair Museum bereikt