Hoger marketingbudget voor toeleveranciers in de bouw
Bijna 30 % van toeleveranciers in de bouw heeft in 2015 een hoger marketingbudget dan in 2014.
De verhoging van het budget ten opzichte van 2014 blijkt uit het BouwKennis Jaarrapport. Het grootste aandeel van het bij toeleveranciers beschikbare budget gaat naar marketingcommunicatie, namelijk 41 %. Belangrijke stimulans voor de toename van dit aandeel is de aantrekkende economie.
Afbeelding: Verdeling marketingbudget toelevering (in percentages), Bron: BouwKennis. Bekijk de afbeelding op volledige grootte
Groot deel budget voor marketingcommunicatie
Binnen de verdeling van het budget lijkt het grootste deel van het budget bestemd voor marketingcommunicatie. Zowel fabrikanten als handelaren noteren een aandeel van 41 %. Na marketingcommunicatie is verkooppersoneel de grootste post, 28 % van het marketingbudget wordt aan deze post besteed. Productontwikkeling maakt deze top-3 met een gemiddeld aandeel van 16 % compleet.