Volledige funding rond voor duurzaam communicatiebureau

Volledige funding rond voor duurzaam communicatiebureau

GreenGraffiti heeft gisteren als eerste onderneming het totaalbedrag binnengehaald op het crowdfunding platform Seeds.nl. Binnen exact twee maanden en de helft van de beschikbare tijd hebben investeerders gezorgd voor 100 % funding van het totaalbedrag van 30.000 euro voor het duurzame communicatiebureau.

GreenGraffiti realiseert effectieve communicatie op een duurzame manier, gebruik makend van onder andere water. Voor elke liter water doneert GreenGraffiti een bedrag aan GreenAdsBlue. Deze stichting investeert dit geld vervolgens in waterprojecten in ontwikkelingslanden. De investeringen die zijn binnen gehaald via Seeds zullen worden gebruikt voor versterking van het team, waardoor GreenGraffiti in staat is om de kansen in de markt nog beter op te volgen.

 

Crowdfunding werkt
Joost Niepoth, mede oprichter van GreenGraffiti is blij verrast dat hij als eerste partij uit de bus komt. “We zijn de enige Business-to-Business onderneming op Seeds.nl waardoor investeerders geen product of dienst ontvangen, zoals bij de andere deelnemers wel het geval is. Dat we desondanks zo snel vertrouwen ontvangen in de groei van onze organisatie stemt ons zeer positief.”

Het crowdfunding platform Seeds is een innovatiedochter van ABN AMRO; de eerste bank ter wereld die een crowdfunding platform lanceerde. De investeerders van GreenGraffiti leveren een bijdrage aan een belangrijk maatschappelijk doel.
 “Het snelle succes van de funding van de eerste ondernemer op Seeds.nl bewijst dat crowdfunding werkt”, zegt Arthur van de Graaf, CEO van Seeds. “Crowdfunding past bij de traditionele rol van een bank om mensen met geld te verbinden aan mensen die geld nodig hebben. Dat we dit kunnen doen voor ondernemingen met belangrijke maatschappelijke doelen biedt de toegevoegde waarde die in deze tijd het verschil maakt.”

 

Over GreenGraffiti®
GreenGraffiti® is een duurzaam alternatief voor traditionele vormen van (buiten)reclame. GreenGraffiti® realiseert creatieve en effectieve communicatie met behulp van o.a. reverse & kalk graffiti, zand & sneeuw stempels en oplossingen op basis van mos en bloemen.
Bij GreenGraffiti® is duurzaamheid geen mooie marketing-praat. Zij overcompenseren het CO2-gebruik en compenseren ook, als een van de eerste bedrijven ter wereld, haar watergebruik. Want voor elke liter water die GreenGraffiti® gebruikt doneren zij een bedrag aan de stichting GreenAdsBlue, die dit geld vervolgens investeert in waterprojecten in ontwikkelingslanden.  Daarnaast doneert GreenGraffiti® communicatieprojecten aan o.a. scholen en charitatieve instellingen.
GreenGraffiti® is opgericht in 2008 en bestaat uit acht medewerkers op het hoofdkantoor in Amsterdam. Verder heeft GreenGraffiti® een partnernetwerk en levert zij haar services in twaalf andere landen.

 

Over Seeds
Seeds is een online platform dat (maatschappelijk) betrokken investeerders en ondernemers de mogelijkheid biedt elkaar online te treffen. Seeds presenteert ondernemers aan potentiële investeerders en faciliteert de financiële en contractuele totstandkoming van de overeenkomst tussen de ondernemer en de investeerder. Alleen ondernemingen die een positieve maatschappelijke impact op cultureel, sociaal, educatief of ecologisch gebied beogen, krijgen de mogelijkheid om zichzelf te presenteren. Op deze wijze wil Seeds ‘social impact investment’ stimuleren.
Een investeerder kan vanaf EUR 50 rechtstreeks online investeren in ondernemingen naar keuze. Bij succes van de onderneming kan de investeerder door zijn/haar investering recht hebben op financieel rendement, maar ook op business updates en extra producten en diensten. Startende ondernemers vinden op hun beurt een nieuwe manier om geld aan te trekken, namelijk via een grote groep betrokken online investeerders. Een groep die niet alleen geld bijeenbrengt, maar als zij dit willen ook kennis, ideeën en een netwerk. Seeds.nl begint met een onderzoeksproject van vier maanden. Na het onderzoeksproject wordt bekeken of Seeds een vervolg krijgt.

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c41 c225 c237 c265
Onderzoek vergelijkt drie scenario’s voor CO2-reductie

Onderzoek vergelijkt drie scenario’s voor ...

“Stimuleer en versnel de ontwikkeling van warmtenetten, bereid het elektriciteitsnet voor op extra belasting en versnel emissiereductie met no-regret maatregelen”. ...

Lees verder

c21 c41 c225
'Sociale kantelpunten zijn binnen handbereik' 

'Sociale kantelpunten zijn binnen handbereik' 

Er zijn meer Nederlanders vóór dan tegen transities die cruciaal zijn voor de overgang naar een nieuwe economie. Op het gebied van energie en maatschappij ...

Lees verder

c21 c40 c225 c243
Masterclass geeft fris perspectief op energietransitie

Masterclass geeft fris perspectief op energietransitie

Ben jij in een corporatie, gemeente of installatiebedrijf werkzaam en wil je het verschil maken in de energietransitie? Ontwikkel een fris perspectief en ontmoet ...

Lees verder

c21 c185 c225
Kennisevent brengt wetenschap en praktijk samen

Kennisevent brengt wetenschap en praktijk samen

Een kennisevent laat de toekomst van duurzame en akoestische bouwoplossingen zien en brengt wetenschap en praktijk samen. Knauf organiseert de bijeenkomst, speciaal ...

Lees verder

c21 c225
Het belang van kennisdeling bij transities

Het belang van kennisdeling bij transities

Kennisdeling en ervaring delen: het zijn essentiële elementen in de beweging naar een energieneutrale, circulaire en klimaatadaptieve omgeving. Er komt namelijk ...

Lees verder

c21 c225
Inzicht in CO2-budgetten voor gemeente Rotterdam

Inzicht in CO2-budgetten voor gemeente Rotterdam

In het Parijs Akkoord is afgesproken de opwarming van de aarde met zware inspanning proberen te beperken tot 1,5 graad. De EU geeft hier invulling aan met de afspraak ...

Lees verder

c21 c225
Bouwen aan sterke en duurzame toekomst

Bouwen aan sterke en duurzame toekomst

Per 31 december 2024 is Herre Elsenga benoemd tot Managing Director Nederland van Consolis VBI. Herre: “Mijn focus ligt op de samenwerking met onze relaties, ...

Lees verder

c21 c40 c225
200 miljoen euro voor MIAVamil

200 miljoen euro voor MIAVamil

Voor 2025 trekt de overheid 189 miljoen euro uit voor de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en 20 miljoen euro voor de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen ...

Lees verder

c21 c225
Ondertekening Green Deal voor duurzamere gezondheidssector

Ondertekening Green Deal voor duurzamere gezondheidssector

Om bij te dragen aan duurzamere en groenere gezondheidssector ondertekende Boehringer Ingelheim Nederland de Green Deal 3.0 Duurzame Zorg. De deal richt zich op ...

Lees verder

c21 c225
Onderzoek vergelijkt TCO van kozijnen

Onderzoek vergelijkt TCO van kozijnen

Onafhankelijk onderzoek van IGG Bouweconomie, gevalideerd door Ingenii Bouwinnovatie, geeft duidelijkheid over welk type kozijnen over een langere periode de voordeligste ...

Lees verder

c21 c185 c225
Financiële incentives voor circulair bouwen

Financiële incentives voor circulair bouwen

Op 13 februari 2025 ontdek je de financiële incentives achter circulair bouwen en leer je over de financiële restwaarde, aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden. ...

Lees verder

c21 c40 c225 c243
Tweedaagse masterclass geeft praktische handvaten voor verduurzamingstransitie

Tweedaagse masterclass geeft praktische handvaten ...

De tweedaagse masterclass ‘Verduurzaming & Transities Woningmarkt’ van Universiteit van Amsterdam (UvA) en Duurzaam Gebouwd geeft inzicht in de ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up