Duurzaam Gebouwd #13 op de deurmat
Vandaag verschijnt uitgave 13 van het magazine Duurzaam Gebouwd, met daarin speciale aandacht voor de thema's 'beleggen' en 'gebouwschil'.
Het magazine start met een interview met Frank Bijdendijk. Hij studeerde in de jaren zestig Natuurkunde maar switchte naar Bouwkunde ‘omdat hij geen zin had de rest van zijn leven in een witte jas rond te lopen’. Frank Bijdendijk is één van de keynote-sprekers op het congres Anders Bouwen Nu op 21 juni aanstaande. In deze uitgave ook dit keer informatie van onze partners Dutch Green Building Council; Agentschap NL; Cement&BetonCentrum en Meer Met Minder. Speciale aandacht is er verder voor de thema's 'beleggen' en 'gebouwschil' en veel ruimte voor actualiteit.
Beleggen
Het themadeel over beleggen start met een artikel naar aanleiding van het gehouden ronde tafelgesprek. Dit kreeg de titel ‘Duurzaamheid is serieuze business aan het worden’ mee. Veelzeggend. Tevens de uitkomsten van een gehouden onderzoek: ‘Profit kiest voor comfort, Non-Profit voor locatie’. Verder enkele projectbeschrijvingen en nieuws.
Gebouwschil
Dit deel start met een reeks interviews over dit onderwerp, met als conclusie: ‘Regelgeving meer marktconform’. Onderzoek wijst verder uit dat isolerende maatregelen populair zijn onder corporaties. Ook in dit deel uiteraard aandacht voor projecten en nieuwe producten.
Actualiteit
Deze uitgave wordt afgesloten met informatie over de PROVADA die van 5 – 7 juni aanstaande wordt gehouden; een artikel over de inhoud van het komende congres Anders Bouwen NU op 21 juni; de start van een reeks over De Levende Stad en het laatste nieuws.
Uw mening
De hoofdredactie van Platform Duurzaam Gebouwd stelt uw mening op prijs en is benieuwd naar uw reactie, die u via de mail kunt doorgeven.
Wij wensen u veel leesplezier!
Gerelateerde artikelen, events & downloads
Links
Reacties
Bedankt voor weer een mooie uitgave boordevol nieuws over duurzaam bouwen.. Wat me opvalt is dat het onderwerp gezondheid en vitaliteit van de mens in relatie tot bouwen nog niet aan bod komt. Wij hebben heel veel relevante content te bieden als daar vraag naar is en als het past bij de doelgroep.