Samen 200 laadlocaties realiseren
Met de campagne 'love to load' slaan Nudge en The New Motion de handen ineen om in Nederland 200 nieuwe laadlocaties voor elektrisch rijden te realiseren.
Om elektrisch rijden voor iedereen mogelijk te maken zijn er meer laadlocaties nodig. Want hoe meer laadlocaties, des te aantrekkelijker het wordt om over te stappen op elektrisch rijden. Waar die locaties moeten komen weten de consumenten – de huidige en toekomstige gebruikers – het beste. Daarom kan iedere consument zijn / haar denkkracht inzetten om deze campagne te helpen slagen.
Met behulp van de communities van Nudge (meer dan 25.000 leden) en The New Motion gaan consumenten nieuwe locaties aanwijzen die deel gaan uitmaken van het ‘love to load’ laadnetwerk. The New Motion en Opel gaan een aantal van de beste en meest populaire locaties voorzien van een gratis laadpaal.
Locaties vinden
Nudge roept haar Community op om na te denken over de beste laadlocaties. Ook The New Motion roept de hulp in van haar netwerk en belangrijke partners, zoals netbeheerder Liander, Opel en Urgenda. Deze partijen vinden het belangrijk dat elektrisch vervoer een nog breder draagvlak krijgt. Het love to load netwerk speelt hier een belangrijke rol bij.
Via de website van Nudge kan iedereen zijn / haar beste locatie en een foto plaatsen. In juni zal op NudgeLive – het jaarlijkse evenement van Nudge – door een gerenommeerde jury een laadpaal worden uitgereikt aan de consument met de beste locatie. Dit zal plaatsvinden in de Stadsschouwburg in Rotterdam. De jury bestaat uit voorzitter Ruud Koornstra, Marjan Minnesma (directeur Urgenda), Nancy Kabalt (directeur Klant en Markt Alliander). Ruud Koornstra – tevens lid van het expertpanel van het Platform Duurzaam Gebouwd – zal bekendmaken wie de winnaar is en de laadpaal overhandigen aan de winnaar.