Building Holland Roadshow: samen transities versnellen 

timer3 min
Building Holland Roadshow: samen transities versnellen 

Tijdens de Building Holland Roadshow kregen de aanwezigen onder meer een uitgebreide toelichting op het garantieplan en een spoedcursus om maximaal rendement te halen uit beursdeelname. Ventilatiespecialist Zehnder was 6 december de gastheer en verzorgde naast een presentatie de hapjes, drankjes en een rondleiding door de productiefaciliteit. 

Marketing Director Rick Bruins van Zehnder beet het spits af en legde uit waarom zijn organisatie is toegetreden als partner van Building Holland. “Onze ambitie is om de gebouwde omgeving van Nederland mooier en beter te maken. Dat kunnen we niet alleen. Als we onze ruime ervaring inzetten en intensief gaan samenwerken, ben ik ervan overtuigd dat we gebouwen in Nederland fors kunnen upgraden.”

Naast de energietransitie en circulariteitsambities vormt het gezonder maken van gebouwen een belangrijke opgave. “Als we willen dat de kwaliteit van de binnenlucht van onze woningen sprongen maakt, moeten we dat met elkaar gaan realiseren. Als Zehnder staan we dan ook open voor samenwerkingen om onze vastgoedvoorraad gezonder te maken.”

Integrale samenwerkingen krijgen vorm

Directeur Richard Klein van Building Holland vertelde vervolgens over de geschiedenis van Building Holland en het bestaansrecht van het event. “Voordat Building Holland het levenslicht zag, waren er nog geen evenementen die zich richtten op de integrale bouw- en vastgoedsector. Veel traditionele beurzen richten zich nog op het tonen enkel producten, zonder daar echte verbindingen of samenwerkingen in te zoeken. Onze sector maakt radicale veranderingen door, onder andere op het gebied van industrialisatie, automatisering en digitalisering.”

Het driedaagse innovatie event moet diverse bloedgroepen met elkaar in contact brengen, om vervolgens gezamenlijk deze transities te versnellen. “Wij verbinden kwalitatieve vraag en kwalitatief aanbod met elkaar. Dat doen we niet alleen op de beursvloer tijdens het plenaire gedeelte, maar ook met diverse side events, zoals het Green Tie Gala op de woensdagavond.” Doel van deze matchmaking is om integrale samenwerking tot stand te brengen om onder andere totaalconcepten en innovatieve financieringsconstructies vorm te geven. “Een voorbeeld hiervan is een innovatie van Mitsubishi Electric / Alklima, ABB en Zehnder: deze partijen vonden elkaar in een samenwerking en brachten Wattz-In op de markt. Dit totaalconcept bestaat uit een warmtepomp, ventilatie-unit en regeltechniek.”

Building Holland Roadshow: samen transities versnellen 

Richten op voorschrijvers

Even belangrijk als het contact tussen leveranciers onderling is de connectie met de vraagzijde van de markt, ofwel de opdrachtgevers. “Dit gespreksmoment schittert altijd door afwezigheid op evenementen. Om die reden richten we ons ook op de voorschrijvende kant van de markt, zodat ook deze groep goed vertegenwoordigd is op Building Holland. Ook voor deze groep richten we ons op de beslissingsbevoegde, degene die uiteindelijk een go of no-go kan geven voor een plan of project.” De afgelopen tijd kon Building Holland rekenen op partnerships van onder andere Rijkswaterstaat, Rijksvastgoedbedrijf en TVVL. “Daarnaast hebben we een deal gesloten met BNA, de branchevereniging voor architecten. Ook deze doelgroep hebben we in huis van 17 tot en met 19 april 2018” en is Bouwend Nederland kennispartner en betrekken daarmee de bouwers van Nederland.

Eerste contact blijft lastig

Govert-Henk Mijnders van Degaat Verkooptrainingen sloot het plenaire gedeelte van de Building Holland Roadshow af. “Denk goed na over wat het resultaat moet zijn om straks te kunnen spreken van een ‘succesvolle beurs’. Bepaal vooraf hoeveel afspraken je wilt verwezenlijken.” Een lastig element aan een beursdeelname blijft het eerste contact met bezoekers. “Bedenk je hoe je oprecht interesse kunt tonen. Stel open vragen en zorg er in ieder geval voor dat het levendig is op je stand.”

Voor veel partijen staat een succesvolle beurs gelijk aan het ontvangen van een minimum aantal visitekaartjes en het inplannen van een bepaald aantal afspraken. “Zorg dat je de vragen van je bezoekers ergens noteert en dat je een backup maakt van je ontvangen contactgegevens. Daarnaast horen we nog te vaak dat bedrijven te weinig doen met verkregen contacten. Trap niet in die valstrik en maak tijd in je agenda om deze contacten warm te houden en een vervolgafspraak te maken. 

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c225
Wie is jouw favoriet voor de ABN AMRO Duurzame 50 2024?

Wie is jouw favoriet voor de ABN AMRO Duurzame ...

Het is zover! Vanaf nu kun je je favoriet nomineren voor de ABN AMRO Duurzame 50 2024. Wie maakt er volgens jou de meeste impact bij de verduurzaming van de gebouwde ...

Lees verder

c21 c225 c286
Kennisdelen over netcongestie en duurzame sportcomplexen

Kennisdelen over netcongestie en duurzame sportcomplexen

In de drie meest recente Duurzaam Gebouwd Talks deelden we kennis over het verduurzamen en doorbouwen binnen de kaders van netcongestie en het verduurzamen van ...

Lees verder

c21 c225 c260
Bewustwording en beleidsinterventies nodig voor groei carbon credits

Bewustwording en beleidsinterventies nodig voor ...

Het marktpotentieel van carbon credits werd in kaart gebracht door het marktonderzoek ‘Nederlandse Carbon Credits’. Uit het onderzoek blijkt onder andere ...

Lees verder

c21 c134 c160 c225 c278 c299
Dit is de waarde van gezonde gebiedsontwikkelingen

Dit is de waarde van gezonde gebiedsontwikkelingen

Om natuurinclusieve en gezonde gebieden en gebouwen werkelijkheid te maken, is het essentieel om inzicht te krijgen in de waarde van dergelijke gebieden. Waar de ...

Lees verder

c21 c162 c225 c260
WeGrow Congres op 9 september 2024
sep09

WeGrow Congres op 9 september 2024

'De kracht van een transformatie'. Dat is het thema van het WeGrow Congres 2024. Op 9 september komen bestuurders en boeren en bouwers uit de bouw- en landbouwsector ...

Lees verder

c21 c41 c225 c237
Primeur: Rapport 'Op weg naar CO2-neutraal'

Primeur: Rapport 'Op weg naar CO2-neutraal'

Tijdens de Klimaattop GO 2024, de tweedaagse conferentie waarin publieke en private partijen bij elkaar komen, geeft een jaarlijks rapport duidelijkheid over de ...

Lees verder

c21 c225 c260
Eerste gevalideerde hennepteelt isolatieproject in Nederland

Eerste gevalideerde hennepteelt isolatieproject ...

Het eerste gevalideerde renovatieproject met isolatiemateriaal van hennepteelt is een feit. Het eerste Nederlandse hennep koolstofcertificatenproject toont de impact ...

Lees verder

c21 c41 c184 c225 c243
De impact van sportcomplexen verduurzamen

De impact van sportcomplexen verduurzamen

Wat is de impact van een verduurzaming van sportcomplexen? Ook dit vastgoed gaat stap voor stap van het aardgas af. Wat levert dit op en wat zijn op dit moment ...

Lees verder

c21 c225
Twaalfde editie ABN AMRO Duurzame 50 tijdens Klimaattop GO 2024

Twaalfde editie ABN AMRO Duurzame 50 tijdens ...

De twaalfde editie van de ABN AMRO Duurzame 50 komt eraan. De prestigieuze award, die de meest duurzame professional beloont voor tomeloze inzet, wordt tijdens ...

Lees verder

c21 c225 c260
Zo werkt biobased ontwerpen en bouwen

Zo werkt biobased ontwerpen en bouwen

Biobased ontwerpen en bouwen in de praktijk: hoe werkt dat? Kennismaken met de nieuwste biobased bouwmaterialen en de producenten erachter doe je op de Biobased ...

Lees verder

c21 c225
Renoveren naar een gezonde standaard

Renoveren naar een gezonde standaard

De handen zijn uit de mouwen: het e-zine 'Renoveren naar een gezonde standaard' illustreert dat de bouw- en vastgoedsector zich niet laat tegenhouden door vertragende ...

Lees verder

c21 c41 c185 c225 c237 c243
Inzicht in toekomstwaarde van gebiedsontwikkelingen met GPR Gebied

Inzicht in toekomstwaarde van gebiedsontwikkelingen ...

De introductie van GPR Gebied komt als geroepen: er moet veel én snel gebouwd worden, met hoge kwaliteit en een flinke wensenlijst op het gebied van duurzaamheid. ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up