Vacature: Marketing- en communicatie specialist

Vacature: Marketing- en communicatie specialist

Kom jij ons op de multidisciplinaire Marketing & Communicatie afdeling versterken? Dan kom je te werken in een jong dynamisch team bestaande uit een Multimedia vormgeefster, 2 Campagne managers, 1 Online marketeer, 1 Front- end backend developer en 1 Communicatie medewerker. 

Samen met je collega’s ben je medeverantwoordelijk voor het vormgeven en uitwerken van het marketingcommunicatie beleid van alle merken waar DGB B.V. verantwoordelijk voor is: Duurzaam Gebouwd, Building Holland, Happy Building Index en Green BuildInvest Initiative. Je takenpakket is breed waarbij je zelfstandig markt- en doelgroep analyses doet en marketing actieplannen opstelt. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van landelijke mediaplannen t.b.v. versterking naamsbekendheid en positionering van de diverse merken. Tevens ben je sterk in het bedenken van originele concepten en campagnes voor leadgeneratie op B2B niveau.

Wat ga je bij ons doen?

Het opstellen van zowel corporate als merkgerichte marketing- en communicatiestrategieën op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Daarnaast zul je deze samen met het team doorvertalen naar marketing actieplannen en projectmatig bedenken en uitvoeren van doelgroepgerichte commerciële marketingacties, ter versterking van de merkpositie. Samen met het team zal je concepten ontwikkelen en een creatieve vertaling naar communicatiemiddelen bedenken. Hierin ben jij verantwoordelijk voor het
schrijven van teksten voor mailings, advertenties, brochure materiaal, persberichten etc.

Je werkt nauw samenwerken met het multidisciplinaire team, de redactie en de afdelingen events en sales. Daarnaast zal je zelfstandig content strategieën opzetten en uitvoeren, B2B gericht voor op de website, in nieuwsbrieven en social media. Het doen van onderzoek naar de behoeften van onze doelgroepen en hierop anticiperen is nodig om deze strategieën te laten slagen. Je beschikt als marketing- en communicatie specialist over een goed netwerk binnen de media. Contact met journalisten en andere media, persberichten schrijven en onze verschillende merken effectief onder de aandacht krijgen moet voor jou geen enkel probleem zijn.

 Wie zoeken wij?

Onze selectiecriteria zijn:

  • Een relevante HBO/universitaire opleiding;
  • Minstens 3 jaar brede marketingcommunicatie ervaring, opgedaan aan bureauzijde of in een B2B-omgeving in de bouw- en vastgoedsector;
  • Passie voor marketing- en communicatie strategieën en parate kennis van de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied;
  • Ervaring met het schrijven van doelgroepgerichte teksten.
  • Zelfstartend vermogen en pro-actief;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Echte doorzetter die het eindresultaat goed in het vizier houdt
  • Enthousiast en positief ingesteld met een probleemoplossend vermogen
  • Een teamspeler met een commerciële inslag en hands-on mentaliteit
  • Professioneel, accuraat en goede communicatieve eigenschappen
  • Stressbestendig: Prioriteiten kunnen stellen, voortgang bewaken en benodigde acties plannen en organiseren.
  • Een deel van de werkzaamheden richt zich op onze social media kanalen en parate kennis daarvan is vereist.

Wat bieden wij?

  • Een marktconform salaris.
  • Een goede werksfeer met enthousiaste, professionele collega’s.
  • 25 vakantiedagen.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Pensioenregeling.
  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt.
  • Bonusregeling.
  • Laptop.
  • Mobiele telefoon.
  • Een fijne groene werkplek aan de rand van de Posbank.

Duurzaam Gebouwd is een dynamische en groeiende organisatie, waar een informele werksfeer heerst. Je wordt opgenomen in een enthousiast team waarbinnen je voldoende ruimte krijgt om je vaardigheden optimaal aan te wenden. Wij geven je veel verantwoordelijkheden. Je wordt gestimuleerd om eigen initiatief te tonen en een maximale bijdrage te leveren aan de inhoudelijke doelstellingen van Duurzaam Gebouwd en ons merk Building Holland, waar nog tal van veelbelovende projecten te verwachten zijn. Hierin kun jij het verschil maken.

Kijk voor meer informatie op DuurzaamGebouwd.nl/Marketing-en-communicatie-specialist.

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c225 c301
Van netcongestie naar slimme energieoplossing

Van netcongestie naar slimme energieoplossing

Het congres 'Doorbouwen met netcongestie' ging in op concrete oplossingen, om door te bouwen binnen de kaders van netcongestie. In dit artikel komen Boudewijn de ...

Lees verder

c21 c151 c225
De praktische invulling van de Green Deal Duurzame Zorg 3.0

De praktische invulling van de Green Deal Duurzame ...

Stichting C23 helpt zorgorganisaties bij het realiseren van de doelen uit de Green Deal Duurzame Zorg 3.0 (GDDZ 3.0). Samen met partners als Stichting Lucrum, resultaatpartners ...

Lees verder

c21 c225
Architectuurprijs beloont duurzaamheid en innovatie kunststof kozijnen

Architectuurprijs beloont duurzaamheid en innovatie ...

Op 30 oktober 2025 wordt voor de 14e keer de VKG Architectuurprijs uitgereikt, tijdens de Klimaattop GO. Deze tweedaagse conferentie van Duurzaam Gebouwd vindt ...

Lees verder

c21 c225
Sterke focus op natuurinclusief ontwerpen en bouwen

Sterke focus op natuurinclusief ontwerpen en ...

Door een partnerovereenkomst te ondertekenen met NL Greenlabel, zet Heembouw een belangrijke stap in het meetbaar maken van de waarde van een natuurinclusieve leef- ...

Lees verder

c21 c41 c151 c225
Green Deal Duurzame Zorg 3.0: samenwerken aan duurzame zorg

Green Deal Duurzame Zorg 3.0: samenwerken aan ...

De zorgsector heeft een flinke milieubelasting. Zo is ze verantwoordelijk voor 7 procent van de nationale CO2-uitstoot en verbruikt ze 18 procent van de grondstoffen. ...

Lees verder

c21 c225
Krachtenbundeling voor collectief opschalen

Krachtenbundeling voor collectief opschalen

Collectief opschalen binnen de transitie naar een circulaire bouwsector. Dat is waarvoor Gebruikte Bouwmaterialen B.V. - GBM en DuSpot gaan samenwerken. Laatstgenoemde ...

Lees verder

c21 c40 c225 c301
Doorbouwen met netcongestie: 'Er gaat al veel goed'

Doorbouwen met netcongestie: 'Er gaat al veel ...

De energietransitie vraagt om samenwerking tussen publieke en private partijen. Het delen van kennis en het samen bedenken van oplossingen staan centraal.  Foto: ...

Lees verder

c21 c225
Full House Deal maakt ruimte voor 200.000 extra woningen

Full House Deal maakt ruimte voor 200.000 extra ...

Door hybride werken worden kantoren structureel minder gebruikt. Veel organisaties kampen met lage bezettingsgraden, terwijl huur- en exploitatiekosten blijven ...

Lees verder

c21 c225 c303
Gemeente Amsterdam maakt plan voor meer biodiversiteit

Gemeente Amsterdam maakt plan voor meer biodiversiteit

De biodiversiteit in Amsterdam moet vergroot worden en daar kan de gebouwde omgeving aan bijdragen. “Biodiversiteit is belangrijk, ook in de stad, want wilde ...

Lees verder

c21 c41 c185 c225 c243
Deze woningcorporatie zet duurzame en circulaire stappen

Deze woningcorporatie zet duurzame en circulaire ...

Bij de verduurzaming van de woningvoorraad was Lefier betrokken bij het landelijke initiatief Stroomversnelling, waarin ze gold als een van de koplopers. Op het ...

Lees verder

c21 c225 c265 c302
Webinar: Hoe AI kan helpen bij vastgoedverduurzaming

Webinar: Hoe AI kan helpen bij vastgoedverduurzaming

Hoe AI kan helpen bij vastgoedverduurzaming, dat ontdek je op woensdag 16 april om 11.00 uur of op dinsdag 29 april om 16.00 uur tijdens een webinar. In dit artikel ...

Lees verder

c21 c225
Subsidie voor biobased isolatie Amsterdamse monumenten

Subsidie voor biobased isolatie Amsterdamse ...

De gemeente Amsterdam heeft Europese subsidie ontvangen om met natuurlijke materialen 556 sociale huurwoningen en de Centrale Markthal te gaan isoleren.

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up