Prijs dankzij flexibele weg- en straatverlichting
- Verlichting
- Artikel
Dankzij zijn investeringen heeft Philips de Reputatie CSR Award gewonnen.
Hieraan heeft onder meer de CityTouch bijgedragen. Deze oplossing van de Lightning-divisie zorgt voor een intelligente en flexibele regeling van weg- en straatverlichting. “De afdeling Consumer Lifestyle gebruikt inmiddels meer dan 330 ton gerecycled plastic in stofzuigers”, vertelt Philips Benelux-topman Hans de Jong. “Daarnaast hebben we een nieuw echografiesysteem gelanceerd, dat 30% lichter en zuiniger is door innovatief materiaalgebruik.”
Maatschappelijk verantwoord
Daarnaast is Philips het eerste bedrijf dat 7 keer op rij de ranglijst van het Reputation Institute aanvoert. Dit geeft aan dat de multinational de beste reputatie van de 30 grootste bedrijven in Nederland heeft op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
De prijs en de ranglijst zijn een initiatief van het Reputation Institute, dat bedrijven onder meer meet op het terrein van producten & diensten, innovatie en MVO. Daarnaast won Philips de Randstad Award voor de meest aantrekkelijke werkgever van Nederland.
Foto: Cees van Riel (R) van het Reputation Institute overhandigt Hans de Jong (M) CEO van Philips Benelux en Nanda Huizing (L), hoofd Brand, Communications & Digital van Philips Benelux de Reputation Award 2014.