Veel PR voor weinig
Een euro kan je maar één keer uitgeven. Dus moeten we kiezen waar we ons geld in steken als organisaties. Voor ons als bedrijf met een stichtingsvorm is dat in redelijke salarissen, goede werkomstandigheden en toekomstperspectief.
Wij besteden relatief weinig middelen aan PR, en dat wordt ons ook wel eens onder de neus gewreven. “Jullie mogen als W/E wel meer en hoger van de toren blazen met GPR, neem een voorbeeld aan DGBC met BREEAM”.
Tja, wat doen we daar dan mee als W/E? Een paar jaar geleden typeerde ik DGBC in de media als PR-machine. Dat werd mij door Stefan van Uffelen niet in dank afgenomen, maar hij weet als geen ander dat juist daar zijn kracht ligt. Nu zijn afscheid bij DGBC nadert ook het moment hem te bedanken voor zijn tomeloze inzet om nut en noodzaak van duurzaamheid bij de bouw- en vastgoedwereld onder de aandacht te brengen. We dachten zeker niet altijd hetzelfde over de manier waarop je dat doet, maar ik heb grote waardering voor hem.
W/E heeft de middelen niet een PR-machine à la DGBC op te tuigen, als we dat al zouden willen. Toch is er het één en ander veranderd in de manier waarop we GPR in de markt zetten. De oorspronkelijke strategie lijkt op die van de befaamde De Waard tenten. Ik kocht ooit zo’n tent nadat ik een storm op een camping meemaakte en dat één van de zeer weinige tenten was die nog fier overeind stond. En natuurlijk vond ik hem ook oogstrelend mooi, hoorde ik enthousiaste verhalen van gebruikers en was ik onder de indruk van de flexibel indeelbare ruimte. De Waard verkoopt tenten door mond-op-mondreclame en niet door reclames in tijdschriften. Zo ging het met GPR ook.
De laatste jaren zijn we serieus bezig met het onder de aandacht brengen van GPR en alles wat er omheen gebeurt. En dat is ontzaglijk veel, wat ik hier niet ga noemen omdat u dat op internet kunt vinden. Wat ik u niet wil onthouden is de start van de Nederlandse Duurzaam Bouwen Awards. Het doel van de Nederlandse Duurzaam Bouwen Awards is de verkiezing van de beste samenwerking en prestatie op het gebied van duurzaam bouwen in Nederland vóór de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Dit initiatief is mede mogelijk gemaakt door o.a. het Ministerie van I&M, de Provincie Utrecht, Aedes, Bouwend Nederland en de gemeente Tilburg. Nadat de vakjury onder leiding van Anke van Hal de winnaar heeft aangewezen reikt staatsecretaris Mansveld de prijzen uit op 3 februari.
Grijp uw kans op heel mooie PR en ga naar www.duurzaambouwenawards.nl!
Gerelateerde artikelen, events & downloads
Reacties
Het nadeel van zo'n mooie De Waard tent was volgens mij dat hij wel behoorlijk zwaar was en niet gemakkelijk en heel snel op te zetten. (maar gaat daardoor waarschijnlijk wel heel lang mee). Dat is volgens mij met GPR gelukkig anders.
Dag Arie, ik neem aan dat je met GPR gelukkig anders doelt op dat het wel snel en makkelijk is, en niet op lang meegaan :-) In 1995 ontstaan, dus bijna 20 jaar jong!
Inderdaad John!