Voor de Workplace Xperience zijn er wederom designers aangesteld om de belangrijkste thema's op de WPX vorm te geven. Dit jaar zullen 5 experts hun eigen thema vormgeven.
Vorig jaar gaven Petra de West, Jack Stuifbergen, David Kulen, Jaytee van Veen en Geerke Versteeg input voor de thema's.
De thema's
Voor deze editie van de WorkPlace Xperience zijn de 5 thema's Smart & Soft Services, Circulariteit, Duurzaamheid, Hybride Werken en Akoestisch Design.
Smart & Soft Services: Dit thema is gewijd aan het verkennen van de wereld van 'Smart en Soft' services in de kantooromgeving. In een tijdperk waarin technologie en menselijke interactie hand in hand gaan willen we dieper ingaan op de opkomst van intelligente en empathische diensten die het moderne kantoor transformeren.
Circulariteit: een hot topic in de kantooromgeving. Vorig jaar gaf Jaytee van Veen al zijn visie op circulariteit weer door de stand van Rever op te splitsen in twee delen, een met de oorspronkelijke producten en het andere deel met diezelfde producten maar dan refurbished.
Duurzaamheid: Dit onderwerp kwam ook vorig jaar al ter sprake. Geerke Versteeg spande zich toen in om van de WorkPlace Xperience de meest duurzame beurs van Nederland te maken. Ze richtte zich daarbij op drie essentiële elementen: meting, duurzaam gedrag en innovatie. Wat zijn de focuspunten van de designer op dit gebied dit jaar?
Meeting Design: Meeting Design is niets anders dan het bewust vormgeven van een bijeenkomst. Maar hoe doe je dat?
Akoestisch Design: Akoestisch design in een kantooromgeving richt zich op het optimaliseren van geluidsomstandigheden door middel van doordachte plaatsing van materialen en structuren, met als doel een comfortabele en productieve werkplek te creëren met gecontroleerde geluidsniveaus.
Deze thema's worden door de designers vormgegeven op de WorkPlace Xperience op 16 en 17 april. Vanaf 12 februari wordt wekelijks een designer en het bijbehorende thema onthuld.
Volg ons op LinkedIn en de nieuwsbrief om niets te missen van deze aankondigingen.