Aftrap campagne ’17 doelen die je deelt’

Gisteren is de campagne ’17 doelen die je deelt’ in het Westergastheater in Amsterdam’ gestart. Deze campagne bestaat uit 17 videoportretten, waarin kinderen hun visie op de wereld van 2030 delen.

Dit sluit aan bij de ‘Global Goals for Sustainable Development’ (zie afbeelding), die alle lidstaten van de Verenigde Naties vorig jaar hebben opgesteld. Dit zijn 17 doelen, die ervoor moeten zorgen dat er een einde komt aan extreme armoede, ongelijkheid, onrecht en klimaatverandering. Volgens Duurzaam Gebouwd-expert Anne-Marie Rakhorst verdienen deze doelen in Nederland meer aandacht. “Nederland is een ongelofelijk rijk land en kan juist daarom veel meer investeren in duurzame innovatie. We zouden een koploperspositie moeten innemen als het gaat om het behalen van de Global Goals."

Kinderen interviewen top bedrijfsleven

Tijdens de lancering worden Shell-president/directeur Marjan van Loon, Schiphol Group-topman Jos Nijhuis en AkzoNobel-topman Ton Büchner geïnterviewd door 3 kinderen, die ook een hoofdrol in deze campagne spelen. Met hun vragen willen ze te weten komen wat de top van het bedrijfsleven doet om ervoor te zorgen dat de wereld in 2030 eerlijker en duurzamer wordt.

Vanaf 15 september tot en met 10 oktober, de Dag van de Duurzaamheid, verschijnt iedere werkdag een videoportret op de campagnewebstie 17doelendiejedeelt.nl en Duurzaamheid.nl. Hierin vertelt een kind over zijn Global Goal en zijn visie op de wereld van 2030. Ook DuurzaamGebouwd.nl besteedt hier aandacht aan.

Deel dit artikel

permalink