Mitsubishi Elevator Europe B.V.
Op de lange termijn het verschil maken kan alleen door op een andere manier betrokken te zijn bij het proces. “In tegenstelling tot vroeger bieden we klanten nu veel meer een totaaloplossing voor hun vraagstukken rondom verticaal transport.”
“Dit betekent dat je vanuit kennis en ervaring een meerwaarde probeert te bieden, vanaf de tekentafel tot en met het vervangingsvraagstuk na dertig of veertig jaar”, vertelt marketing manager Bram van der Sanden van Mitsubishi Elevator Europe. “Je hebt het dus meer over het bieden van productoverstijgende oplossingen.”
People flow en TCO
“We proberen zoveel mogelijk de klassieke prijsdiscussie over initiële aanschaf te voorkomen en juist te praten over de totale people flow in een gebouw en de Total Cost of Ownership van een lift”, vervolgt Van der Sanden. “Daarbij willen we ook onze verantwoordelijkheid blijven dragen over de lange termijn.”
Blijf verantwoordelijk
De liftenleverancier leidt eigen onderhoudspersoneel op en blijft graag verantwoordelijk voor goed functionerende liften. “Mede hierdoor zijn bijvoorbeeld PPS- en DBFMO-constructies contractvormen waarin wij erg erkend worden door de markt”, voegt algemeen directeur Evert Visser toe.
“De uitdaging voor ons is om daar nog verder in te groeien en de winst op het gebied van TCO nog transparanter te maken”, laat Visser weten. Hij publiceerde over het onderwerp ‘Transparantie’ en onderhoudscontracten van de toekomst een expertpost op Duurzaamgebouwd.nl.
Het volledige artikel ‘Van liftenleverancier naar leverancier van verticale oplossingen’ leest u in het Duurzaam Gebouwd Magazine #30.