ROCKWOOL B.V.
Nederland is weer een Slimwoner rijker. Met haar inzending voor de Rockwool Droomzolder-wedstrijd wist Ingrid Kramer uit Warmenhuizen de hoofdprijs – een volledig geïsoleerd zolderdak – in de wacht te slepen.
Met deze prijs is de winnares een stap dichter bij de realisatie van haar droomzolder. “Ik ben superblij met deze prijs: voortaan kan ik heerlijk genieten van mijn comfortabele zolderkamer. De warmwaterkruik kan de deur uit.”
Onder het motto ‘Een Slimwoner heeft een warme bovenkamer’ daagde Rockwool in samenwerking met Natuur & Milieu Nederlandse huiseigenaren uit om na te denken overhet optimaal benutten van hun zolder. Niet- of slecht geïsoleerde zolders kunnen erg koud zijn in de winter en warm in de zomer waardoor de ruimte dan niet prettig is om in te slapen, werken of ontspannen.
Veel zolders doen dan ook dienst als opbergplek. Zonde, vindt Rockwool, want met de juiste isolatie kun je een veel aangenamer binnenklimaat creëren zonder dat je stookkosten de pan uitrijzen.
Ruim 1.200 deelnemers hebben hun droomzolder omschreven en ingezonden. Daarbij rolde Ingrid Kramer, die in de winter en zomer enorme last heeft van de kou en hitte op haar slaapzolder, uiteindelijk als winnaar uit de bus. De prijs, bestaande uit het isolatiemateriaal, de professionele plaatsing en afwerking ervan, wordt geheel aangeboden door Rockwool.
Kluscheques
Naast de hoofdprijs zijn er 10 kluscheques ter waarde van € 100 verloot onder de deelnemers. De cheques kunnen worden besteed bij een doe-het-zelfbouwmarkt naar keuze. De winnaars staan op www.rockwool.nl/droomzolder/wedstrijd
Behalve extra woonruimte en een aangenaam binnenklimaat op zolder biedt steenwol dakisolatie nog een aantal andere belangrijke voordelen: het vermindert geluidshinder van buitenaf (van vliegverkeer bijvoorbeeld) en verbetert de akoestiek binnenin de ruimte. Daarnaast zorgt een goed geïsoleerd dak voor een besparing in energie: volgens Milieucentraal kan de besparing voor een gemiddelde gezinswoning oplopen tot maar liefst € 650,- per jaar en voor een vrijstaande woning
zelfs tot € 1.000 per jaar.
Slimwoner-campagne
Rockwool heeft zijn Droomzolder-actie opgezet in samenwerking met Natuur & Milieu, die consumenten middels een Slimwoner-campagne bewust maakt van de voordelen van duurzaam en comfortabel wonen en hen helpt de stap te zetten naar energiebesparing. Met de campagne-boodschap ‘Een Slimwoner heeft een warme bovenkamer’ wilden zij de aandacht vestigen op de meerwaarde van een goed geïsoleerd dak.