ROCKWOOL B.V.
Aan de hand van een evenement in het Philips Stadion in Eindhoven heeft Rockwool Benelux zijn nieuwe, innovatieve dakplaat T-Rock aan het publiek gepresenteerd.
Deze dakplaat dankt zijn naam aan een harde toplaag met verticale vezeloriëntatie in de onderlaag. “We hebben vorig jaar ruim 20 miljoen euro geïnvesteerd in onze fabriek in Roermond om nieuwe productiemethoden te ontwikkelen en onze productielijnen verder te verduurzamen en efficiënter te krijgen”, legde Erwin Prins, managing director bij Rockwool Benelux, uit. “Met T-Rock kunnen we deze investering voor het eerst tonen.”
Draagvlak
Een acrobatische tissue-act zorgde voor de onthulling van de marketingcampagne en het nieuwe product, aan het veld van het Philips Stadion. Even daarvoor vertelden Kati Lamens, voorzitter van de Vlaamse architectenorganisatie NAV, en aannemer Joep Willems van Willems Bouwbedrijf het belang van duurzaamheid in hun ogen. “Wij zijn sinds 3 jaar MVO-gecertificeerd”, vertelt de laatstgenoemde. “Aan klanten vragen we iedere keer hoe ‘groen’ ze willen zijn en welk prijskaartjes eraan mag hangen.” Want de prijs blijft in zijn ogen belangrijk. “Zolang je hieraan euro’s overhoudt, creëer je een draagvlak.”
De acrobatische tissue-act
Volgens Marcel Hanssen is voor verzekeraar Aon slechts één vraag belangrijk: is het brandbaar? Prins haakte hier handig op in: “T-Rock is brandveilig, Euro-brandklasse A1. Daarnaast biedt het akoestisch comfort dankzij de hoge geluidsabsorberende werking van steenwol, is het 30% lichter, heeft het een lange levensduur en is het sneller te verwerken. Verder is T-Rock - als steenwolproduct - gemaakt van het duurzame, natuurlijke materiaal basalt. Dat vinden we erg belangrijk, aangezien duurzaamheid volledig in onze genen zit.”
Foto: Presentatie T-Rock in het Philips Stadion