VELUX Nederland BV
In 2012 lanceerde de VELUX Groep twee nieuwe productlijnen, die de grootste investering in de 70-jarige geschiedenis van de Groep vertegenwoordigen. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde Corporate Responsability rapport van de groep.
Na een intensief ontwikkelingsprogramma wordt binnen de VELUX Groep nu druk gewerkt aan het uitrollen van twee belangrijke nieuwe productlijnen. De eerste is de nieuwe generatie van het welbekende dakraam, de tweede is een gloednieuw concept voor lichtstraten voor publieke en commerciële gebouwen, een product waarmee de Groep zich op een compleet nieuwe markt waagt.
Grootste investering
Volgens Velux zorgen beide producten voor een gezond binnenklimaat. Energie-efficiëntie, daglicht en ventilatie zijn kernwaarden van de nieuwe productlijnen. De gezamenlijke investering in de twee projecten bedraagt 225 miljoen euro, de grootste investering ooit in de geschiedenis van de VELUX Groep.
De Groep meldt dat de investeringen de toekomstige groei moeten verzekeren. Deze investeringen hebben een impact gehad op een aantal andere activiteiten. Zo is er niet voldoen aan de doelstellingen voor 2012 op het gebied van CO2-uitstootvermindering en ongevallen op het werk.
Doelstelling bereiken
De doelstelling om tegen het einde van 2012 de CO2-uitstoot met 20% te verminderen is niet gehaald. Directeur David P. Meyer van VELUX Groep zegt hierover: “Sinds 2009, toen we de klimaatstrategie hebben ingevoerd, hebben we 12 miljoen euro geïnvesteerd in CO2-reductie. In de nabije toekomst zullen meer investeringen worden gedaan om ervoor te zorgen dat we onze doelstelling voor 2020 bereiken.”
Volgens het rapport wijzigen de lange termijn doelstellingen van beide gebieden niet, en blijven ze van kracht.