Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl)
Het gedrag van de medewerkers is een belangrijke factor in het succes van het MVO-beleid van een organisatie. Maar hoe betrek je medewerkers bij het realiseren van dit beleid? Hoe pak je dat planmatig aan? En hoe krijg je zicht op de effecten? De werksessie ‘Uiteindelijk draait het om gedrag’ die wordt georganiseerd door Agentschap NL geeft antwoord op deze vragen en reikt een kader aan voor het opzetten en uitvoeren van een succesvolle campagne om werknemers aan te zetten tot duurzamer gedrag.
In het eerste deel van de werksessie wordt u kort ingeleid in de theorie van gedragsverandering. Daarna volgt een uitgebreider praktijkgedeelte, waarin allereerst praktijkcases wordt gepresenteerd door sprekers van ASR Nederland, Erasmus Medisch Centrum en de Technische Universiteit Eindhoven. Vervolgens gaat u zelf aan de slag met het opzetten van een gedragsbeïnvloedingscampagne. Het doel is u vertrouwd te maken met de aanpak.
Werkboek
De werksessie is gebaseerd op het werkboek ‘De knop om’, dat een stappenplan beschrijft voor het opzetten en uitvoeren van een succesvolle gedragsbeïnvloedingscampagne om mensen tot een duurzamer gedrag aan te zetten. Het werkboek is in opdracht van Agentschap NL ontwikkeld door ResCon, Research en Consultancy. Dit werkboek kunt u downloaden vanaf de Agentschap NL website.
Het terugdringen van energieverbruik gaat ons allen aan. We sparen daarmee op de eerste plaats het milieu, maar bovendien biedt het financieel voordeel. Elk bedrijf is dus gebaat bij een duurzame mentaliteit en inzet van zijn medewerkers. Om daarbij te helpen, bracht Agentschap NL het werkboek ‘De knop om!’ uit. In zes stappen wordt beschreven hoe je binnen de organisatie tot een gedragsverandering komt. Ondersteund met veel praktijkvoorbeelden, zodat het boek voor iedereen herkenbaar is.
Aanmelden
De werksessie vindt plaats op 9 oktober in de Jaarbeurs Utrecht, van 14.00 – 17.00 uur.
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden door een e-mail met naam, functie en bedrijfsnaam te zenden naar Miranda Stekelenburg.
Deelname is kosteloos.