Rexel Nederland is er ruimschoots in geslaagd om de reeds in 2011 behaalde certificatie voor de CO2-prestatieladder met een hogere ambitie te consolideren.
Mede dankzij de ingebruikname van het nieuwe distributiecentrum in Bleiswijk en haar houding naar haar relaties op het gebied van duurzame energie, heeft Rexel Nederland, distributeur van elektrotechnische materialen, haar reductiedoelstelling zelfs verhoogd.
Na het behalen van de CO2-certificatie in 2011 werd een doelstelling van 25% reductie in de CO2-emissie opgesteld. Begin 2012 is deze doelstelling verhoogd naar 37% reductie ten opzichte van het jaar 2010.
Maatregelen
Naast de ingebruikname van het nieuwe distributiecentrum in Bleiswijk, welke volledig voldoet aan de huidige maatstaven voor het minimaliseren van CO2-uitstoot met duurzame technische oplossingen, hebben ook de maatregelen binnen het wagenparkbeheer en de bewuste manier van werken van de medewerkers flink bijgedragen aan het verminderen van de CO2-uitstoot.
“Door gerichte samenwerkingsverbanden aan te gaan met partners op het gebied van duurzame energiebronnen, zoals zonnepanelen, bieden wij onze relaties duurzame producten en oplossingen op het gebied van energiebeheer, ontwikkeling en opwekking van energie”, aldus Maurits van Brunschot, Algemeen Directeur Rexel Nederland. “Zo werken wij samen met onze partners aan de vermindering van CO2-uitstoot in de totale keten.”
Over de CO2-prestatieladder
De CO2-Prestatieladder is een instrument om bedrijven die deelnemen aan aanbestedingen te stimuleren tot CO2-bewust handelen in de eigen bedrijfsvoering en bij de uitvoering van projecten. Het gaat daarbij met name om energiebesparing, het efficiënt gebruik maken van materialen en het gebruik van duurzame energie.
Over Rexel Nederland B.V.
Rexel Nederland heeft de ambitie om partner te zijn voor alle professionals op het gebied van elektrotechniek. Hierbij baseert Rexel Nederland zich op de kernkwaliteiten betrouwbaarheid, deskundigheid, persoonlijke betrokkenheid en logistieke kracht, met als belangrijkste doel het maximaal ontzorgen van klanten door het bieden van integrale oplossingen voor elke specifieke vraag.