Het onlangs opgerichte Bouwteam dat de Toekomstagenda Bouw opstelt, gebruikt sociale media om de bouwwereld te activeren. Op die manier verwacht het team suggesties en adviezen te verzamelen waarmee de Toekomstagenda kan worden onderbouwd.
Het Bouwteam nodigt iedereen die bij de sector betrokken is uit een bijdrage te leveren aan de investerings- en innovatieagenda. De leden van het team kijken ook nadrukkelijk buiten de bouw- en vastgoedsector naar de betrokkenheid van partijen als energiebedrijven, zorgverzekeraars en pensioenfondsen.
Het Bouwteam zoekt de komende weken de dialoog met het veld op over onderwerpen als vereenvoudiging regelgeving, verduurzaming bestaande bouw, financiering en nieuwe verdienmodellen.
De thema’s die het team heeft vastgesteld zijn:
- Eenvoud in de uitvoering;
- Nieuwe verdienmodellen;
- Substituten;
- Financiering;
- Programmering;
- Kennis, onderwijs en valorisatie;
- Verduurzaming bestaande bouw.
Ieder thema wordt op zijn eigen manier handen en voeten gegeven. Zo zullen voor sommige thema’s ronde tafelgesprekken met experts worden gehouden, maar ook crowdsourcing via Twitter en Linkedin wordt ingezet. Via diverse media is het mogelijk voor mensen om hun ideeën te delen. Voor ieder thema uit de agenda is een discussieplatform aangemaakt waar mensen met suggesties op kunnen reageren.
In het voorjaar moet het advies namelijk worden opgeleverd. Dat betekent dat suggesties en adviezen uit de markt op korte termijn wenselijk zijn om ze mee te kunnen nemen in de adviezen. Bijdragen die voor 15 maart worden ingezonden kunnen door het Bouwteam nog worden meegenomen bij het opstellen van het advies.
Meer informatie:
Het Bouwteam
Mailadres secretariaat: toekomstagendabouw@gmail.com
Linkedin: Toekomstagenda Bouw
Twitter: @bouwteam