Duurzame campagne 10:10 van start in Haarlemmermeer

Op 10 oktober 2011 doet Nederland mee aan de spannendste uitdaging van het jaar, doel is om de de nationale elektriciteitsmeter omlaag te krijgen. Hoe? Gewoon, door iets uit te doen. Met deze actie laat 10:10 zien dat elektriciteit besparen makkelijk en noodzakelijk is. Bovendien levert besparen ook geld op.

 De 'Wat doe jij uit?' campagne is onderdeel van 10:10 Dit initiatief is begonnen in 2010 om heel Nederland achter één idee te krijgen: bespaar zelf 10% op je energieverbruik in één jaar en verlaag de CO2-uitstoot.

De gemeente Haarlemmeer, met partner Natuur en Milieucentrum Haarlemmermeer, en vele lokale bedrijven en inwoners doen aan deze campagne mee. Het inwonersinitiatief voor collectieve woningisolatie in Hoofddorp Oost is  uitgekozen door de landelijke organisatie 10:10 als voorbeeldproject voor besparing van energie in de bebouwde omgeving op 10 oktober.  

Achtergrond 10:10
Op 10 oktober lanceert de 10:10 campagne de eerste nationale elektriciteitsmeter. Doel van de campagne is deze samen met alle inwoners en bedrijven in Nederland omlaag te brengen.  Suggesties zijn te vinden via watdoejijuit.nl.

Naast de nationale meter staan er 3 lokale meters in Nederland. Eén daarvan in de Van den Berghlaan in Hoofddorp, deel van het verduurzamingproject van woningen in Hoofddorp Oost door bewoners.

10:10 internationaal
Het project is gestart in Engeland. De campagne is inmiddels wereldwijd met succes geïntroduceerd van Noorwegen tot Nieuw-Zeeland en Frankrijk tot Ghana. Thuis, op school, op het werk, in de gemeente. Het is simpel en voor iedereen.

Meer informatie: www.1010global.org
 

Deel dit artikel

permalink