Duurzame glossy Green.2 opnieuw gelanceerd

Heel even leek Green.2 een stille dood te sterven, maar de glossy over duurzaam leven ligt weer –geheel opgefrist – in de schappen.

Onder de nieuwe hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp (27), eerder hoofdredacteur van jongeren e-zine Spunk, is het blad moderner, luxer en glamoureuzer geworden.

De groene glossy van GMG uitgevers werd in juni vorig jaar met veel scepsis ontvangen en kwam niet van de grond. Volgens Groot Koerkamp omdat het teveel op een vakblad voor groene ondernemers leek. Onder haar leiding is het opgeheven vingertje verdwenen: "Mensen vertelden me dat ze zich wel eens schuldig voelden als ze Green.2 hadden gelezen, omdat ze niet duurzaam genoeg zouden zijn", zegt ze. "Ik wil juist inspireren." Weg met de geitenwollensok dus. ‘For modern People’, luidt de nieuwe slogan. "Want duurzaam leven is modern leven en modern leven is duurzaam leven."

Het eerste vernieuwde nummer ligt voor één keer met een dubbelcover in de winkel. Eén met de down-to-earth zangeres Wende Sneijders en één met een glossy covermodel. De twee covers symboliseren exact de brug die Groot Koerkamp met Green.2 wil slaan: "Duurzaamheid en glamour zijn twee werelden die heel goed samen gaan."

Bron: Villamedia

Deel dit artikel

permalink